3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

بوون:بهترین راه برای اعمال فشار نزولی بر قیمت انرژی، افزایش سرمایه گذاری تجدیدپذیر است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دولت آلبانی برای معکوس کردن تلاش‌های دولت سابق موریسون برای هدایت بودجه انرژی تجدیدپذیر به فناوری‌های تجدیدناپذیر اقدام کرده و مجموعه‌ای از مقررات جایگزین را برای آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا صادر کرده است.

کریس بوون، وزیر تغییر اقلیم فدرال و انرژی، گفت مجموعه مقررات جدید تمرکز آژانس را بر تامین منابع مالی تجدیدپذیر باز می‌گرداند و به سال‌ها تلاش دولت موریسون برای هدایت میلیاردها بودجه به فناوری‌های جذب کربن و سوخت‌های فسیلی پایان می‌دهد.

ARENA تحت دولت گیلارد برای تأمین بودجه برای تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید انرژی‌های تجدیدپذیر تأسیس شد و بخشی از بسته انرژی پاک را تشکیل داد که با سبزها، همراه با شرکت مالی انرژی پاک و سازمان تغییرات آب و هوایی مذاکره شد.

این در پیدایش بخش رقابتی انرژی های تجدیدپذیر در استرالیا، به ویژه انرژی خورشیدی در مقیاس بزرگ و اخیراً با ذخیره سازی باتری و سایر فناوری های پشتیبانی که نیاز به یک شبکه مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر دارند، بسیار مفید بوده است.

بوئن می گوید که ARENA دستور جدیدی برای “به حداکثر رساندن مصرف انرژی های تجدیدپذیر” و تمرکز بر برق رسانی و بهره وری انرژی ارائه می کند.

بوون گفت: “بهترین راه برای اعمال فشار نزولی بر قیمت انرژی، افزایش سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر است و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می دهیم.”

فوزیه صدیقی
فرحت نیوز