3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان به ولایت ننگرهار رفت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت، مارکس پوتزل نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و سرپرست یوناما در افغانستان در سفر ویژه خود به ننگرهار با مقامات این ولایت دیدار کرده است.

او می گوید:که هیئت سازمان ملل در افغانستان می خواهد مشکلات مردم را جمع آوری کند و بر اساس آن برای کمک ها به آنان آماده شود.

او همچنین بر کمک های طولانی مدت تاکید کرد و خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شده است.

وی گفت: برای اهداف کنفرانس های بین المللی و سازمان ملل متحد، مکاتب باید باز شود تا فضا برای کمک های بین المللی فراهم شود.

وی افزود که جامعه جهانی در زمان حکومت گذشته کمک های زیادی کرده بود، اما در این زمینه استفاده نشد و هنوز بسیاری از پروژه ها در افغانستان ناتمام مانده است.

در همین حال،محمد نعیم آخوند والی ننگرهار مشکلات مردم این ولایت را با نماینده سازمان ملل متحد مطرح کردن و ابراز امیدواری نمود که بزودی مشکلات مردم حل شود.

وی گفت که تصمیم بازگشایی مکاتب از صلاحیت های رهبری اداره حاکم است،و هر زمانی هدایت داده شود مکاتب دخترانه باز خواهد شد.

در حالی که مردم افغانستان همچنان با فقر دست و پنجه نرم می کنند و نگرانند که در صورت عدم ارائه کمک ها، فاجعه رخ دهد، سازمان ملل متحد به افغان ها از کمک های طولانی مدت شان اطمینان داده است.

پس منظر.!

مارکس پوتزل دیپلمات آلمانی است و به جای مته نودسن دیپلمات دانمارکی معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان تعیین شده است.

پوتزل در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ سفیر آلمان در کابل بوده و از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱ به عنوان نماینده ویژه آن کشور در افغانستان کار کرده است.

این در حالی است که دبورا لاینز به تازگی ماموریت خود را به عنوان نماینده سازمان ملل در افغانستان پایان داد. او در سال ۲۰۲۰ به این سمت گماشته شده بود.

پوتزل به زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فارسی تسلط دارد.

بلال احمد
فرحت نیوز/ننګرهار