3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

رئیس سابق گروه دموکراسی باز روسیه به چهار سال زندان محکوم شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،آندری پیوواروف، منتقد کرملین، رئیس سابق گروه دموکراسی باز روسیه، به اتهام فعالیت‌های “نامطلوب” به چهار سال زندان محکوم شده است.

پیوواروف، 40 ساله، از ماه مه 2021، زمانی که در میان سرکوب گسترده مخالفان در کشور توسط سرویس‌های امنیتی از هواپیمای ورشو خارج شد،بازداشت شد.

دادگاهی در شهر جنوبی کراسنودار پیوواروف را به اتهام “انجام فعالیت های یک سازمان نامطلوب” مجرم شناخته و او را به چهار سال زندان محکوم کرد.

روسیه در سال 2017 به عنوان “روسیه باز”، یک جنبش اپوزیسیون طرفدار دموکراتیک که توسط میخائیل خودورکوفسکی، منتقد تبعیدی کرملین تأسیس شد، “نامطلوب” نامیده شد.

این برچسب فعالیت های سازمان در داخل روسیه را غیرقانونی می کند و هرکسی را که با آن همکاری می کند تحت تعقیب کیفری قرار می دهد.

متحدان جنبش تا ماه مه 2021 تحت یک نهاد حقوقی جداگانه به فعالیت خود ادامه دادند، تا زمانی که برای محافظت از اعضای خود در برابر تعقیب قضایی آینده منحل شد.

پیوواروف چند روز بعد دستگیر شد.

بازرسان ادعا کردند که پیوواروف هنوز با این گروه که اکنون در لندن مستقر است، کار می کند، زیرا او به دلیل یک سری پست های فیسبوکی از سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) انتقاد کرده و از معترضان مخالف حمایت کرده است.

تیم پیوواروف گفت: «او به دلیل انتشار مجدد در فیس بوک و برقراری ارتباط با خبرنگاران زندانی شد.

علیرغم اتهامات، پیوواروف امیدوار بود و معتقد بود که او همچنان “آزاد” است.

وی در آخرین بیانیه دادگاه خود گفت: «می دانم که پیشرفت را نمی توان متوقف کرد، تغییرات برای بهتر شدن اجتناب ناپذیر است و دور از دسترس نیست.

فرحنوش رحیمی

فرحت نیوز