3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

آمریکا وعده کمک صد میلیونی به بیمارستان های فلسطین داد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز جمعه در بیمارستان آگوستا ویکتوریا در شرق اورشلیم گفت:که ایالات متحده 100 میلیون دالر اضافی به بیمارستان های فلسطینی اختصاص خواهد داد و به بودجه ای که قبلاً به این موضوع اختصاص داده شده است، اضافه می کند.

وی گفت: “ایالات متحده از سال 2014 مفتخر است که از این شبکه بیمارستانی با 85 میلیون دالر برای احترام و کرامت” فلسطینی ها حمایت کند و افزود که ایالات متحده به حمایت از دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای همه ادامه خواهد داد.

بایدن سخنرانی خود را در بیمارستان روز جمعه با این جمله آغاز کرد: قبل از شروع، می‌خواهم عبارت «امید بهار ابدی» را به شما یادآوری کنم.!

زمانی که سناتور آمریکایی بودم، همکارانم با من شوخی می کردند که از شاعران ایرلندی نقل قول می کردم، آنها فکر می کردند من این کار را به دلیل ایرانی بودن انجام دادم، من این کار را کردم زیرا آنها بهترین شاعران جهان هستند.”

او سپس خطی از درمان تروی سیموس هینی را نقل کرد:

موج مورد انتظار جزر و مد
از عدالت می تواند قیام کند،
و امید و تاریخ قافیه.

دعای من این است که به یکی از آن لحظاتی می رسیم که امید و تاریخ با هم قافیه است.

او از پرستاران تجلیل ویژه ای نیز کرد.

دوکتور فادی آتراش، رئیس بیمارستان آگوستا ویکتوریا، هنگام استقبال از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیمارستان شرقی اورشلیم، گفت: «سفر تاریخی شما از قدس شرقی نشان دهنده حمایت از مردم فلسطین است.

ما مانند آمریکایی‌ها هستیم، آنها یک رویای آمریکایی دارند و ما هم رویای خودمان را داریم،برای آن به حمایت، عدالت و آزادی نیاز داریم،از حمایت شما متشکرم.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز