3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و ایران پایان یافت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بعد از ظهر امروز برابر با روز سوم عید قربان مرز مشترک افغانستان و ایران شاهد درگیری های مسلحانه بین مرزبانان دو کشور بوده است.

عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله اداره حاکم(طالبان) از طریق پیام به فرحت نیوز درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان ‌ایران را تاید کردند.

تکور گفت:حوالی ساعت ۰۳:۰۰ بعد از ظهر امروز دو شنبه نیروهای مرزی دو کشور همسایه در ساحه ی ولسوالی کینگ ولایت نیمروز بالای یکدیگر«نیروهای مرزی افغان و ایران» گلوله باری کردند.

تکور افزود،که فعلا وضعیت در ساحه آرام شده و درگیری شدید نبوده،اما او از دادن جزیات بیشتر در مورد چگونه گی این درگیری خود داری کرد.

پس منظر.!

این در حالیست که، به روز سه‌شنبه «۰۷ سرطان» مرزبانان افغان به دنبال کشته و زخمی شدن دو پسر بچه توسط مرزبانان ایرانی،درگیری بین نیروهای مرزی دو کشور رخداده بود و در نتیجه ی آن یک سرباز مرزی ایران کشته شده است.

پس از تسلط طالبان، تنش‌های مرزی میان کابل و تهران افزایش یافته است و پیش از این نیز بارها نیروهای طالبان با مرزبان ایرانی در نیمروز و هرات درگیر شده‌اند.

همزمان با کشته نیروی مرزی،حسن کاظمی قمی نماینده ی ویژه ی ایران در امورافغانستان در رشته تویتی نوشت؛هیچ ‌گونه ناامنی در مرزهای‌مان قابل تحمل نیست.

این مقام ارشد ایران،از مسئولان حکومت سرپرست ⁧‫افغانستان‬⁩ خواسته است،که انتظار داریم نسبت به شناسایی عاملان این جنایت اقدام و برای پیشگیری از وقوع آن، اقدامات جدی اتخاذ نمایند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز