3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ملاحسن آخند:امارت اسلامی از هیچ کس انتقام نمیگیرد عفو عمومی را از دست ندهید

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ملا حسن اخند نخست وزیر اداره حاکم در ارگ که جمعی از مقامات طالبان در آن حضور داشتند نماز عید را ادا کرد.

پس از ادای نماز عید نخست وزیر اداره حاکم در افغانستان گفت:اگر ما و شما دست به دست همدیگر بدهیم، اقتصاد و زندگی مسلمانان بهبود می یابد و زمینه اشتغال زایی بیشتر می گردد.

نخست وزیر،با انتقاد از کشورها گفت؛متاسفانه که هنوز هم تحریم ها بر کشور ما ادامه دارد و مردم ما را با مشکلات و چالش های بیشتر مواجه کرده است.

او از مخالفان خود خواست تا برای روابط بهتر میان شخصیت های افغان با کمیسیون روابط بتماس شوند،امارت اسلامی از هیچ کس انتقام نمیگیرد،

این مقام ارشد حکومت حاکم تاکید کرده،گفت:که عفوه عمومی را نادیده نگیرید بیاید زیر چتر نظامی اسلامی از امارت اسلامی و از مردم حمایت کنید و در صلح و آرامش زنده گی کنیم.

از حکومت صاحب اقتدار در افغانستان در حدود یکسال می گذرد،اما تاکنون هیچ کشوری حتی نزدیک ترین کشور ها که متهم به حمایت مالی آنهاست آنرا به رسمیت نشناخته است.

چندی قبل اکسپرس تریبون نوشته بود که ۱۲/۱۰ کشور ،بشمول پاکستان در ماه مارچ حاضر بودند،تا طالبان را در افغانستان به رسمیت بشناسند،اما بنابر عدم تعهدات شان به جامعه ی جهانی از این تصمیم صرف نظر کرده اند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز