3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

پنج موشک از خاک افغانستان به ازبیکستان شلیک شده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،از بیکستان برای دومین بار از خاک افغانستان مورد حمله موشکی قرار گرفته،تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی به شهروندان آن کشور وارد کرده است.

یک منبع رسمی ولایت بلخ در شمال افغانستان که نخواست نامی از او برده شود به فرحت میگوید:که حوالی ساعت ۰۴:۰۰عصر افراد ناشناس با استفاده از یک واسطه نوع سوزوکی باربری بالای خاک ازبیکستان موشک پرتاب کرده اند.

بگفته ی منبع،از این سوزوکی در منطقه ی حیرتان از پاسگاه های کهنه ی این شهرک مربوط به ولایت بلخ هفت فیر مرمی شارتی جابجا شده بود که پنج فیر آن شلیک شده و دو فیر آن باقی مانده است.

در همین حال ازبیکستان در اعلامیه ی با تاید اصابت موشک ها به خاک آن کشور گفته است؛ که این حملات تلفات جانی در پی نداشته،اما خسارات مالی به چهار خانه مسکونی وارد کرده است.

اوزبیکستان گفته است که مقامات این کشور با دولت حاکم (طالبان) در حال اقدامات لازم هستند تا علت این حادثه را شناسایی کنند.

این رویداد تازه ی نیست روز دوشنبه 29 اپریل ده موشک از بندر حیرتان از مربوطات ولایت بلخ در شمال افغانستان به سوی ازبیکستان شلیک شده است.

مسولیت شلیک موشک های آن زمان از خاک افغانستان به ازبیکستان را گروه داعش در یک نوار ویدیویی بر عهده گرفت.

پس از اینکه در حدود کمتر از یکسال پیش طالبان به قدرت رسید،تحرکات نظامی بر ضد دولت حاکم (طالبان) بیشتر از پیش شدت گرفته است.

ضمن گروه داعش جبهات نظامی دیگر نیز در افغانستان که می‌توان از تحریک آزادی ملی اسلامی و جبهه ی مقاومت ملی نام برد و این گروه ها به ضد طالبان نقش فعالی را بازی میکند.

هفته گذشته نشست شورای علما که از سوی طالبان بر گزار شده بود،دو روز پیهم مورد حملات شدید سبک و سنگین قرار گرفت که داعش مسولیت انرا بر عهده گرفته است.

خواستیم نظر مسولان امنیتی و مقامات حکومت بل الفعل افغانستان را در این گزارش داشته باشیم،اما متاسفانه پاسخ ارایه نکردند.

داعش در حالی مسولیت حملات بر ضد طالبان را در کابل و چند شهر بزرگ دیگر بر عهده میگیرد که سخنگویان حکومت حضور فزیکی داعش را در هیچ نقطه ی از افغانستان نمی پزیرد آن گروه را یک گروه بی هویت میدانند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز