3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

پکن ممکن است ایستگاه ماه خود را در سال 2035 تکمیل کند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به گفته بیل نلسون، مدیر ناسا، چین ممکن است به عنوان بخشی از برنامه فضایی نظامی خود، “تسلط” ماه را در نظر بگیرد.

نلسون در مصاحبه ای مدعی شد که ایالات متحده اکنون با چین درگیر مسابقه جدیدی برای فضا است.

وی تاکید کرد که پکن ممکن است ایستگاه ماه خود را در سال 2035 تکمیل کند و یک سال بعد آزمایشات خود را آغاز کند.

به گزارش RT، نلسون مدعی شد که باید بسیار نگران فرود چین بر ماه باشیم و اعلام کنیم که اکنون متعلق به جمهوری خلق چین است و بقیه باید از آن دور بمانند.

نلسون، که مدعی است برنامه فضایی چین یک برنامه فضایی “نظامی” است، توضیح داد که رقابت برای قطب جنوبی ماه بسیار شدید است: ذخایر آب بالقوه در آنجا می‌تواند در آینده برای تولید سوخت موشک مورد استفاده قرار گیرد.

وقتی از نلسون پرسیده شد که چین ممکن است چه اهداف نظامی در فضا داشته باشد،او اظهار داشت که فضانوردان چینی مشغول یادگیری چگونگی نابودی ماهواره های کشورهای دیگر هستند.

علیرغم تضمین های پکن مبنی بر اینکه برنامه فضایی جاه طلبانه اش صرفاً برای اهداف صلح آمیز است، نلسون مدت هاست که از منتقدان سرسخت سیاست فضایی چین بوده است.

او در ماه اپریل، مقامات چینی را به امتناع از همکاری با ایالات متحده در عملیات این کشور و پنهان کردن اطلاعات مهم متهم کرد.

پیش از این، او اذعان کرد که ناسا از قانون 2011 پیروی می کند که این آژانس را از همکاری مستقیم با دولت چین یا هر سازمان وابسته به چین بدون تأیید صریح کنگره و مقامات مجری قانون فدرال منع می کند.

به گفته مقامات چینی، ممنوعیت Wolf Amendment “تأسف بار” و مانعی برای همکاری مستقیم با ناسا است.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز