3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

رحمت الله نبیل،نشست علما در کابل را بر تقویه مقاومت بر ضد طالبان میداند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رحمت الله نبیل رییس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نشست شورای علما«طالبان» راباعث تقویت مقاومت و قیام همه طیف ها و اقشار جامعه علیه حاکمیت طالبان میداند.

او در رشته تویتی نشست سه روزه علما در کابل را نتیجه گیری کرده و به هفت مورد اساسی اشاره داشته است.

۱- یکتعداد علمای واقعی و وطندوست راه خود را از طالبان و علمای سؤ و فروخته شده بنابر مکلفیت ها و آموزه های دینی بطور علنی جدا خواهند ساخت.

۲- اختلافات و تنش های درونی و ذات البینی سران طالبان در راستای شیوه حکومت داری و بعضی دیگر موضوعات کلیدی کشوری، در بین این گروه را یشتر خواهد ساخت و تا حد علنی در مقابل یکدیگر قرار گرفتن خواهد رسید.

۳- اوج زن ستیزی، تحصیل ستیزی، پیشرفت/ترقی ستیزی و دد منشی طالبان را به نمایش گذاشت؛ که خود باعث دوری و فاصله گرفتن بیشتر مردم از این گروه خواهد شد.

۴- حمایه گران داخلی/منطقوی و لابی گران بین المللی شانرا از لفظ “تغیر طالبان” خلع انگیزه نموده و باعث سرخورده گی،
پریشان حالی و مشکوکیت بیشتر شان نسبت به دوام و بقای حاکمیت گروه طالبان خواهد گردید.

۵- زنگ‌ خطر تبدیل شدن افغانستان را به مرکز افراطیت و تروریزم بین المللی به صدا در آورد، که جامعه ی جهانی را مجبور خواهد ساخت تا حکومت طالبانی را بیشتر منزوی ساخته و در جستجوی راه های بدیل شوند.

۶- همه موارد ذکر شده در نهایت باعث تقویه مقاومت و قیام همه طیف ها و اقشار جامعه علیه حاکمیت گروه طالبان خواهد شد و عمر این گروه را کوتاه تر خواهد ساخت.

۷- روشنفکران و قشر جوان سیاسی افغانستان باید هر چه زود تر در صدد ارایه طرح بدیل، با روایت جدید “افغانستان از همه و برای همه” برآیند، زوال طالب، قدسیت روایت طالب و حاکمیت طالب آغاز گردیده است.

نوت:

آژانس خبری بین المللی فرحت،با هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی وابسته گی نداشته و ندارد.

فرحت نیوز،با حفظ اصول بی طرفی و با ذکر‌ منابع موثق کار میکند،هیچ نوع حمایت و پشتیبانی از افراد،اشخاص،و یا گروهی نمی کند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز