3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

هوگو شورتر:برای دستیابی به ثبات در افغانستان نیاز به فراگیری سیاسی،احترام به حقوق بشر دارد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،سفیر بریتانیا در کابل که از دوحه کار می‌کند، در تویتی گفته است که به امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان «پیام روشن» ارایه شد،که ثبات افغانستان به شمولیت سیاسی، احترام به حقوق بشر و سیاست های فوری برای ارتقای بهبود اقتصادی نیاز دارد.

بگفته ی هوگو شورتر سفیر بریتانیا که در قطر با سر پرست وزیر خارجه اداره حاکم (طالبان) دیدار کرده گفته است؛برای دستیابی به ثبات در افغانستان نیاز به فراگیری سیاسی،احترام به حقوق بشر و در پیش گرفتن سیاست‌های فوری برای بهبود اقتصادی است.

هوگو شورتر ابراز داشته،است که‌ خوشحالم امروز به گفتگوی ماموریت های مستقر در افغانستان در دوحه با مولوی خان متقی در مورد مسائل بشردوستانه، اقتصادی و امنیتی صحبت داشتم.

در همین حال،وزارت خارجه‌ی بل الفعل افغانستان در تویتی نوشته؛که آقای هوگو شورتر در دیدارش با وزیر خارجه گفته است؛که دستیابی به اهداف سیاسی از طریق خشونت در افغانستان حمایت نمی‌کند.

وزارت خارجه از قول،سفیر بریتانیا نوشته که قدم ‌به ‌قدم گام‌ های عملی برای بهبود روابط دوجانبه برداشته خواهد شد.وبریتانیا از هیچ گروه مخالف در افغانستان استقبال نمی کند.

این در حالیست،که دو روز قبل امیرخان متقی سر پرست وزیر خارجه در راس یک هیات عالی رتبه دولتی اداره حاکم(طالبان) که او را مقامات وزارت خزانه داری(مالیه) و د افغانستان بانک همراهی میکرد به دوحه سفر کرد.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز