3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

طالبان را به کشتار غیرنظامیان در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل متهم کرده است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به ادامه تنش های نظامی بین ملا مهدی و دولت حاکم(طالبان)محمد محقق، رهبر حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان،در واکنش که تلفات افراد ملکی طالبان را به کشتار غیرنظامیان در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل متهم کرده است.

آقای محقق در یک پست فیسبوکی نوشته که تلاش ها برای جلوگیری از درگیری در بلخاب نتیجه ای نداشته است و
ظاهراً طالبان از قبل تصمیم داشتند،تا ساکنان بلخاب را سرکوب کنند.

بگفته ی محقق،طالبان توانستند با ۸۰۰۰ نیرو مرکز این ولسوالی و ۸ روستای خالی را تصرف کنند و شمار زیادی از مردم بی دفاع را به هلاکت برسانند.

اوی که طالبان را گروه خطاب کرده گفته است،که طالبان ۳ تن را در منطقه «تخشر و دهنه تار خوج» ولسوالی بلخاب با دستان بسته در مقابل خانه هایشان به ضرب گلوله کشته اند.

وی افزوده،که در یک مورد دیگر نیز طالبان ۲ چوپان و ۳ کشاورز را در منطقه «قم کوتل» بلخاب به رگبار گلوله بستند.

این درحالیست،که‌ حمله‌ی طالبان به بلخاب، ساعت ۰۲:۰۰بعد از ظهر روز (پنج‌شنبه، ۲ سرطان) شروع شده،تا بعد از ظهر دیروز یکشنبه،چهار روزِ کامل ادامه داشت.

منابع مردمی در سر پل ادامه درگیری ها در ولسوالی بلخاب این ولایت را تاید می‌کند و میگویند:نیروهای نظامی طالبان در خانه‌های مسکونی مستقر شدند و از مردم ملکی به‌عنوان سپر جنگی استفاده می‌کنند.

طالبان دیشب چندین خانه‌ی مسکونی را که از آن‌ها به‌عنوان سپر جنگی نیز استفاده کرده بودند، آتش زده‌اند که در نتیجه ی آتش‌ دستم نه نفر کشته شدند.

تاکنون مراجع حکومت حاکم (طالبان) در این موارد ابراز نظر نکرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز