3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تحریک ضد طالبانی،با توقف حملات نظامی با قربانیان حوادث طبعی غمشریکی کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تحريك آزادی،ملی و اسلامی افغانستان امروز پنجشنبه (۰۲سرطان) در یک اعلامیه مدعی شده است،که به پاس احترام از خون شهدای زمین لرزه سه شنبه شب فعالیت های نظامی شانرا متوقف کرده ‌اند.

این تحریک گفته است،با توقف حملات نظامی شان ضمن غم شریکی با خانواده های قربانیان بیشتر فعالیت های شانرا به کمک های بشری جلب کرده اند.

این تحریک به رهبری جنرال عبدالمتین سلیمانخیل،که پس از حضور سیاسی طالبان در افغانستان شکل گرفت بیشترین فعالیت هایشان را بشکل چریکی در برابر طالبان اعلام کردند.

این تحریک می افزاید،با آغاز این رویداد طبعی جنگجویان آنها تمرکز نظامی را بیشتر به کمک های بشر دوستانه در ولایت های خوست،پکتیکا،پکتیا و سایر ولایات که از حوادث طبعی آسیب دیده اند سرعت بخشیده است.

زمین لرزه ی سه شنبه شب به مقیاس ۶،۱ درجه ی ریشتر که منشا آن ولایت خوست در جنوب شرقی افغانستان گفته شده است،بشمول ولایت خوست ‌بیشترین تلفات و خسارات را به شهروندان ولایت پکتیکا وارد کرده است.

این زمین لرزه در سال پسین خونبار ترین حادثه طبعی در سطح افغانستان گفته شده است،که در نتیجه ی آن تاکنون ۱۱۰۰ تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شده است.

نوت:
آژانس خبری بین المللی فرحت،یک ارگان نشراتی مستقل بوده،با هیچ جریان سیاسی و غیر سیاسی بسته گی نداشته و ندارد.

فرحت نیوز در نشرات خود تلاش میکند،که توازن خبری را مد نظر داشته باشد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز