3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

مارپیچ عجیب در آسمان نیوزیلند،شهروندان آن کشور شکوکه کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک مارپیچ آبی مرموز که در آسمان نیوزیلند حرکت می کند، تماشاگرانی را که فکر می کردند منشاء بیگانه دارد را گیج کرده است، اما کارشناسان می گویند:که علت آن بسیار نزدیکتر به زمین است.

توده مارپیچ گاز آسمان را بر فراز نلسون، شهری در نوک جزیره جنوبی نیوزلند روشن کرد و تا ساعت ۰۷:۳۰ بعد از ظهر یکشنبه ۷۵۰ کیلومتری جنوب را به جزیره استوارت رساند.

South Island star-gazers discovered the glowing swirl (pictured) was caused by a dying rocket launched by Elon Musk's SpaceX company

ساکنان جزیره جنوبی دریافتند که این پدیده نجومی عجیب ناشی از زباله های فضایی ساخته دست بشر است – موشکی که توسط شرکت SpaceX ایلان ماسک پرتاب شده است.

اسپیس ایکس صبح یکشنبه یک موشک فالکون 9 حامل ماهواره های گلوبالاستار DM15 را پرتاب کرد که سومین پرواز موشکی در ۳۶ ساعت گذشته بود.

هنگامی که موشک محموله خود را رها کرد، چرخید و سوخت را تخلیه کرد، باعث ایجاد یک دنباله بخار شد که نور خورشید را منعکس می کرد. ستون نورانی موشک، چرخش آبی قابل مشاهده را ایجاد کرد.

انجمن نجوم نیو پلیموث گفت:که تخلیه سوخت محتمل ترین علت این مارپیچ چشم نواز بوده است.

در پست فیس‌بوک آمده است: «مارپیچی که امشب حوالی ساعت ۰۷:۳۰ً بعد از ظهر در آسمان دیده شد، به احتمال زیاد تخلیه سوخت یا دود اگزوز از پرتاب موشک SpaceX بوده است.

اثرات مشابهی قبلا دیده شده بود و Globalstar 2 FM15 اسپیس ایکس احتمالاً در آن زمان از نیوزلند عبور کرده بود.

مارپیچ آبی خیره کننده، علیرغم منشأ ساخت بشر، برای هزاران نفر از نیوزلندی ها منظره خارق العاده ای بود.

این کاملاً عجیب بود،مثل یک مارپیچ عظیم.

آقای برنز به استاف گفت: و خیلی خیلی آهسته، با آرامش در آسمان شب به سمت شمال حرکت می‌کند و بعد از آن به نوعی از بین می‌رود.

آگوستین متیوز، محلی آگوستپوا، گفت:که او برای تماشای مارپیچ با شوهرش به بیرون دوید.

شبیه یک سیاره یا ستاره بود، فقط یک نقطه سفید با یک مارپیچ کوچک بود. و در عرض ۱۰ دقیقه نیمی از آسمان را طی کرد و اندازه مارپیچ سه برابر شد.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز