3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ایمن الظواهری در حال حاضر در افغانستان در نزدیکی مرز دیورند مستقر است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت، یک ویدئو تازه چند روز پس از آن منتشر می‌شود که رهبر القاعده خواستار جهاد علیه هند و بنگلادیش برای توهین به پیامبر اکرم و تهدید به انجام حملات انتحاری در شهرهای مهم هند شد.

ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در ویدئویی که از طریق شاخه رسانه ای آن “عث سحاب” منتشر شده است، از جامعه ی مسلمان یا امت خواسته است که رهبران برجسته جهادی را به عنوان الگو انتخاب کنند.

بیانیه ویدیویی قسمت پنجم از مجموعه با عنوان “معامله قرن یا جنگ های صلیبی در طول قرن ها” است.

ویدئویی که برای تکریم جهادگران سنی گذشته و حال فراخوان می دهد نه تنها جرقه افراط گرایی اسلامی را می زند، بلکه سطوح تهدید تروریسم را در جهان نیز افزایش داده است.

ویدیوهای قبلی ظواهری در این مجموعه بر انتقاد از رهبران عرب و «آموزش» مسلمانان با ایدئولوژی القاعده متمرکز بود.

هندوستان تایمز نوشته که،ظواهری در این ماه همچنین خواستار جهاد علیه هند و بنگلادش برای توهین به پیامبر اکرم «ص» و تهدید به انجام حملات انتحاری در شهرهای مهم هند شده است.

این رسانه اضافه میکند،اطلاعات نشان می دهد که ظواهری در حال حاضر در افغانستان در نزدیکی مرز دیورند مستقر است، اما رژیم طالبان آن را رد می کند.و می گوید که ظواهری در ایران است.

القاعده به عنوان یک سازمان تروریستی با ریشه های سلفی تندرو، هیچ فضایی برای شاخه های شیعه و صوفی اسلام ندارد.

با ظهور طالبان در افغانستان، رهبری اصلی القاعده با گروه تروریستی مسلح به جدیدترین سلاح‌ها، مواد منفجره و دستگاه‌های دید در شب که توسط نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در 15 اگست 2021 به جا مانده بود، تقویت شده است.

این گروه تروریستی ظاهرا شاخه رسانه ای خود در پاکستان مستقر است، شروع به جذب کادرهای شبه نظامی برای عملیات جهانی کرده است و از کشورهای خاورمیانه از جمله قطر و ترکیه کمک مالی دریافت می کند.

این رسانه ی هندی در گزارشی گفته؛همزمان با القاعده، دولت اسلامی استان خراسان (ISKP) در افغانستان در حال ظهور است که پس از آزادی رهبران اصلی آن از زندان ها با ظهور طالبان و خروج عجولانه نیروهای آمریکایی، از نظر کادری افزایش یافته است.

ISKP که با تفنگ ها و راکت اندازهای پیشرفته مسلح شده است، که با دولت عمیق پاکستان ارتباط دارد، طالبان را در امارت اسلامی هدف قرار داده است.

با فعال شدن القاعده و اخوان المسلمین در شبه قاره هند از طریق نیروهای نیابتی، انتظار می رود که افراط گرایی اسلامی به طور چشمگیری افزایش یابد زیرا طالبان الگوی جدید برای جهادگران است.

این که طالبان توانست نیروهای آمریکایی را از افغانستان بیرون کند، نمونه کافی برای جهادگران مخفی است تا در شبه قاره قیام کنند.

سازمان های ضد تروریستی تهدید القاعده مبنی بر بمب گذاری در هند را نادیده گرفته نمی شوند، زیرا تمام هدف حمله احتمالی، اجبار به اقدام تلافی جویانه و افزایش دوقطبی شدن در جامعه هند خواهد بود.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز