3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

پاکستان:در پروسه انتقال مردم افغانستان را کمک می کنیم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مقامات پاکستانی گفته اند،که این کشور در چهار دهه گذشته مقصدی انتخابی برای میلیون ها افغان بوده و پاکستان باید مردم افغانستان را در پروسه انتقال کمک کند.

دولت پاکستان در اعلامیه ی گفته است،که افغان ها از وطن جنگ زده شان فرار کرده اند،در واقع در بسیاری از موارد،این تنها کشوری است که می توانند به راحتی به آن فرار کنند.‪

در بخشی از اعلامیه آمده،که UN در یافته است بعد از حاکمیت طالبان در افغانستان سی هزار افغان وطن شانرا ترک کرده به پاکستان مسکن گزین شده اند.

اعلامیه می افزاید،کسانی که با حکومت سابق روابط داشتند،«شامل ژورنالیستان، هنرمندان، فعلان مدنی» جان شان در خطر است و از طالبان ترس دارند به این کشور فرار کرده اند.

اعلامیه تاکید شده،که پاکستان باید در پروسه انتقال مردم افغانستان را کمک کند.

پس منظر.!

با وجودیکه سفارت پاکستان بدون کابل در چهار زون چندین ماه است که روند توزیع گزرنانه(ویزه) به‌ گونه آنلاین را نیز آغاز کرده،اما این روند نتوانسته مشکل متقاضیان را حل کند.

در این اواخر شهروندان افغانستان،که میخواهند کشور شان را ترک کنند،مجبور هستند تا از طریق کمیشنکاران با هزینه های بلند برای بدست آوردن گزرنامه از شش صد دالر تا ۱۲ صد دالر آمریکایی هر شخص پرداخت کند.

پاکستان در افغانستان چهارجنرال کنسولگری دارد که مجاز به صدور روادید«ویزه» پاکستان هستند و به امور مربوط به کنسولگری غیر از سفارت، یعنی جلال آباد، مزارشریف، قندهار و هرات می پردازند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز