3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

درگیری سه ساعته بین طالبان و گروه داعش در تخار سه ساعت ادامه داشت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع محلی در ولایت تخار از درگیری سه ساعته بین نیروهای امنیتی حکومت حاکم(طالبان) و افراد وابسته به گروه داعش در شهر تالقان خبر داده است.

یک منبع،محلی بدون افشای نامش در یک پیام صوتی به فرحت نیوز میگوید:که حوالی ساعت ۰۳:۰۰ بعد از ظهر امروز  نیروهای امنیتی طالبان،بالای یک گروهی از افراد وابسته به داعش حمله کردند.

بگفته ی منبع،گروهی ۱۱ نفری اعضای داعش که در ساحه ی پروژه ی شرقی شهر تالقان مرکز ولایت تخار جابجا شده بودند مورد شناسایی و حملات نیروهای محلی طالبان قرار گرفتند.

منبع اضافه میکند،که در نتیجه هشت تن از گروه داعش کشته و سه تن دیگر شان بازداشت شدند.

در همین حال منابع رسمی امنیتی به رسانه های محلی گفته اند،که به نیروهای امارت اسلامی آسیب نرسیده است.

در عین حال،باشنده گان محل به فرحت میگویند:که درگیری پس از ساعت شش عصر به پایان رسیده و‌ به طالبان نیز در این درگیری تلفات وارد شده است،اما از آمار دقیق آن جزیات در دست نیست.

بگفته ی باشنده گان محل،در این درگیری ضمن تلفات به دو طرف یک سرای چوب فروشی نیز آتش گرفته و مسیر تخار/بدخشان ساعت ها بروی رفت و آمد مسدود بوده است.

از سوی هم شهروندان ولایت تخار مدعی هستند،که افراد کشته شده،سوار یک واسطه نوع هایلکس از آن مسیر در حال عبور بودند که مورد حمله قرار گرفته است.

آنان این درگیری را برای باشنده گان محل که ساحه درگیری ازبیک نشین هستند خطرناک میدانند و میگویند؛که مبادا افراد ملکی محل به بهانه اینکه در جستجوی داعش هستند مورد بازجویی طالبان قرار بگیرند.

این درحالیست که چندین بار حملات موشکی از ولایات تخار و کندز بسوی کشورهای تاجکستان و ازبیکستان شلیک شده است و مسولیت آنرا گروه داعش بر عهده گرفته است.

اما قبلا مقامات حاکم در افغانستان همواره حضور داعش را در سایر ولایات رد کرده تاکید نموده اند،داعش وجود فیزیکی و پایگاه نظامی در هیچ نقطه ی از کشور ندارد.

انعام الله سمنگانی سخنگوی حکومت حاکم(طالبان) در رشته تویتی گفته؛که نیروهای ویژه ریاست عمومی استخبارات در یک عملیات خاص بر مرکز تمویل، تجهیز و تربیه‌ی خوارج فتنه‌گر در حوزه ۴ شهر تالقان حمله کرده اند.

آقای سمنگانی از حلقه ی مشخص نام نبرده است فقط از کلمه ی خوارج فتنه گر به آنان استفاده کرده گفته است،که به شمول فرمانده مهم خوارج بنام یونس ازبکستانی، ۸ نفر کلیدی آن‌ها را کشته اند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز