3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زنان معترض به طالبان:در مکاتب دخترانه را باز کنید

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دیروز یکبار دیگر تعدادی از دختران و زنان برای بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم دست به اعتراض زدند و خواستار فوری باز شدن مکاتب شدند.

این زنان و دختران،در اعتراض مدنی تحت نام راه قلم در یکی از مکان های بسته در شهر کابل از دولت حاکم(طالبان) خواستند که هرچه عاجل در مکاتب را بروی دختران دانش آموز بالاتر از صنف ششم باز کنند.

‏آنان میگوید:تعلیم به پسر و دختر حق اسلامی و انسانی است که باید بیاموزد.

آنان تاکید دارند،که تمام ملت در انتظار باز شدن مکاتب برای فرزندان شان هستند.

بگفته ی معترضان،اعتراضات شان تا زمانی ادامه خواهد داشت تا در مکاتب بازگشایی نشده است.

معترضان از مردم خواست،که بیاید دست بدست هم داده صدای دانش آموزان شده و از بد بختی،زلت،محتاجی نجات یابیم،از بد بختی و غلامی آزاد شویم.

در اخیر از امارت اسلامی(اداره حاکم) خواستند که در مکاتب را بروی دختران دانش آموز باز کنند.

پس منظر.!

این در حالی است که طالبان در روز سوم حمل با آغاز سال تازه آموزشی اعلام کردند که تا حکم رهبری در پیوند با طراحی لباس دانش آموزان دختر و معلمان زن، درب‌های مکتب‌های دخترانه بالاتر صنف ششم بسته می‌مانند.

در همین حال،وزارت خارجه ی آمریکا،گفته است، که طالبان نه تنها به جامعه جهانی بلکه به مردم داخل افغانستان نیز وعده‌های خود را زیر پا گذاشته اند.

پرایس سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا ماه گذشته در بک کنفرانس خبری گفت«ما به صراحت اعلام می‌کنیم که اگر تصمیم طالبان به زودی لغو و تغییر نکند، پیامدهای جدی برای تعامل ما با آنها و برای روابط طالبان نه تنها با ایالات متحده بلکه با جامعه بین‌المللی خواهد داشت.»

آقای پرایس تاکید کرد،هیچ کشور نمی‌تواند در هیچ زمینه‌یی موفق شود که نیمی از جمعیت آن نتوانند به مکتب بروند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز