3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع پیشین به کابل برگشت و با طالبان بیعت کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دولت وزیری سخنگوی وزارت جنگ «دفاع» حکومت پیشین که پس از فروپاشی نظام جمهوریت به بیرون از کشور فرار کرده بود،بامداد امروز یکشنبه پس در حدود ده ماه به کابل باز گشت.

جنرال دولت وزیری پس از پاین شدن از هواپیما در فرود گاه کابل گفت: امروز خوشبختانه طالبان آمده و بسیار خوشحال هستم.

او در حضور دور بین رسانه ی دولتی از کسانیکه پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان از کشور خارج شده‌اند، درخواست کرد که دوباره به افغانستان بازگشته و در فضای آرام به زندگی خود ادامه بدهند.

این مقام ارشد پیشین ارتش ملی گفت: پس از تماس های اداره حاکم (طالبان) به وطن برگشته و بدون کدام امتیاز حاضر است با ارتش طالبان کار کند.

او از استقبال گرم مسولان حکومتی در فرودگاه کابل ابراز خرسندی کرده است.

در همین حال،احمدالله وثیق سخنگوی کمیسیون ارتباط به فرحت گفت:اداره حاکم(طالبان) برای برگشت مقامات پیشین افغانستان کمیسیون و فرم مشخصی را ترتیب و تهیه کرده است.

آقای وثیق افزود،فرم بازگشت کننده گان،شامل تمام مشخصات شخص حتی مکان زیست آنها که در خارج از کشور زنده گی می‌کردند درج شده است.

آقای وثیق تعداد بازگشت کننده گان از مقامات ارشد حکومتی را مشخص نکرده گفت؛ارتباطات ادامه دارد و بزودی مقامات ارشد حکومت پیشین به وطن بر میگردد.

فعالیت این کمیسیون در یک کنفرانس خبری اعلام میشود.

او اضافه میکند،افرادی که قرار است بر گردند،فرم های کمیسیون ارتباط را خانه پری کرده شامل والیان،مقامات نظامی،معینان وزارت خانه ها و روسای ادارات پیشین هستند.

بگفته ی آقای وثیق،افراد بازگشته به ارتباط کمیسیون در جاهای امن محافظت می‌شوند.

وثیق در مورد اینکه گفته میشود «طالبان حاجی عبدالرحمن سالنگی فرمانده پیشین نظم عامه و از فرماندهان جهادی را که اخیرا بنا بر دعوت کمیسیون دعوت طالبان از ایران به افغانستان برگشته بود را بازداشت کردند.»گفت حقیقت ندارد.

او تاکید میکند،در دفتر کمیسیون ارتباط بنام عبدالرحمن سالنگی هیچ نوع اسنادی وجود ندارد.

اما در این مورد تحقیقات را آغاز می‌کنیم ،که آقای سالنگی توسط کی و چرا بازداشت شده آیا حقیقت دارد یا خیر.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز