3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

در یک حمله چریکی در ولایت لوگر ۱۵ طالب کشته و زخمی شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع ضد طالبان در ولایت لوگر از کشته و زخمی شدن ۱۸ تن از نیروهای دولت حاکم(طالبان) در شهر پل علم مرکز این ولایت خبر داده است.

تحریک آزادی اسلامی ملی افغانستان در اعلامیه ی به فرحت گفته است،که حوالی ساعت ۰۹:۰۰ امشب در یک حمله ی نظامیان این تحریک ۱۳ طالب کشته ‌و ۵ نفر دیگر شان زخمی شده است.

در اعلامیه ی آمده،که نیروهای نظامی این تحریک بالای پاسگاه های امنیتی جنوب و غرب کمربند شهر پل عالم مرکز ولایت لوگر حملاتی را انجام دادند،که به نظامیان تحریک آسیب نرسیده،اما افراد مورد هدف تلفات سنگین وارد شده است.

طبق یک خبر دیگر،تحریک ازادی ملی اسلامی افغانستان گفته است؛ همچنان در یک انفجار ماین جای سازي شده در ایست باز رسی نزدیک بازار خضر ۲ تن طالب کشته شده است.

طالبان تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان(ده ماه پیش)نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای قطعات خاص ارتش ملی پیشین افغانستان زیر یک سقف تحت رهبری جنرال عبدالمتین سلیمانخیل فعالیت های نظامی شانرا بر ضد طالبان آغاز کردند.

خالد پاسون سخنگوی این تحریک به فرحت میگوید:که بیشترین اعضای تحریک آزادی ملی اسلامی افغانستان افراد تحصیل کرده،مسلکی با مهارت های خاص جنگی ملبس هستند.

او می افزاید،که تحرکات نیروهای نظامی این تحریک چریکی و استخباراتی است.

او گفت؛با نیروهای امنیتی این تحریک زنان که قبلا در صفوف قطعات خاص ارتش ملی بودند نیز یکجا در بخش های مختلف فعالیت دارند.

بگفته ی پاسون،نیروهای نظامی آنان از سلاح و‌ مهماتی که قبلا در دست داشتند،فعالیت های شانرا آغاز کرده‌اند.

پآسون تاکید میکند،که روز به روز فعالیت های این تحریک بیشتر شده سلاح و تجهیزاتی را که به غنیمت میگیرند فعالیت های خود را تقویت بخشیده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز