3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

فرمانده گارنیزیون دانشگاه حربی طالبان در زابل کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،فعالیت گروه های ضد طالبانی در شهر کابل و ولایات روز بروز وسیعتر شده و تلفات بیشتر به نیروهای طالبان وارد می‌کنند.

تحریک آزادی اسلامی ملی افغانستان که پس از اقتدار طالبان از نیروهای امنیتی پیشین شکل گرفته است،در اعلامیه ی به رسانه ها گفته است،که در یک عملیات چریکی هشت تن از طالبان را در زابل کشته اند.

در این اعلامیه آمده،که حوالی ساعت ۱:۰۰ پس از چاشت روز پنجشنبه نیروهای چریکی این تحریک در منطقه ی سپین غبرگه«بزرگ راه کابل کندهار»در مربوطات ولایت زابل بشمول عمرخطاب فرمانده گارنیزیون دانشگاه حربی هشت تن را کشته و سه تن دیگر را زخمی کرده اند.

اعلامیه تاکید میکند،که  در این حمله ضمن تلفات جانی دو عراده موتر نوع رنجر طالبان را نیز از بین برده، و به نیروهای تحریک کدام آسیبی نرسیده و بعد از حمله به جای امن رفته اند.

در همین حال،این تحریک در اعلامیه ی جداگانه گفته است؛که نیروهای مسلح تحریک روز چهار شنبه در شاهراه لوگر-کابل و چند ولایت دیگر چندین ساعت ایست بازرسی را افراز کرده بودند.

این تحریک پس آن فعالیت های نظامی را آغاز کردند،که طالبان در ۱۵ اگست سال گذشته به قدرت رسیدند.

این تحریک دومین حرکت ضد طالبانی است که پس از جبهه ی مقاومت شکل گرفته و افراد این تحریک شامل نیروهای امنیتی پیشین بشمول زنان از قطعات خاص ارتش ملی هستند،که در برابر طالبان بشکل چریکی می جنگند.

 

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز