3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

زنان معترض به رییس سازمان ملل در اسلام آباد،طالبان را برسمیت نشناسید

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تعدادی از زنان معترض که پس از به قدرت رسیدن طالبان به پاکستان فرار کردند،روز گذشته در دیدار با رییس سازمان ملل متحد جامعه ی جهانی را به معامله گری با طالبان متهم کردند.

این زنان معترض در دیدار با پیتر درونیانی رٸیس سازمان ملل در این کشور روی موضوعات افغانستان و چالش های موجود فرا راه زنان بحث و گفتگو کردند و از او خواستند که طالبان را به رسمیت نشناسند.

راحله جعفری عضو این گروه،در فیسبوک اش نوشته؛که در این دیدار زنان معترض با نماینده سازمان ملل متحد طالبان را به چور و چپاول ، بازداشت،شکنجه،قتل های زنجیره ای،‌ نسل‌کشی و حذف سیستماتیک غیرپشتون‌ها متهم کردند.

آنان طالبان را به بی برنامه گی و پالیسی برای اداره افغانستان میدانند و میگویند:بیش از 10 ماه است که قدرت را در افغانستان بر عهده دارند،اما در این مدت فقر و بیکاری به اوج خود رسیدند،و اکثریت به طور ناخواسته مجبور به ترک وطن شده اند.

اعضای این حرکت،افزوده اند، که جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی در برابر ظلم های آشکار این گروه ساکت اند و حتی در بسیاری از موارد با ایشان در تعامل و معامله های سیاسی هستند.

آنان همچنان میگویند:طالبان آزادی بیان را به طور علنی خاموش ساخته اند،بسیاری از رسانه ها تعطیل شده و خبرنگاران و فعالین اجتماعی و هر آن کسی که حرفی برای گفتن داشته اند بازداشت،شکنجه و یا هم متواری شده اند و در وضعیت بدی قرار دارند.

طالبان در طول ۹ ماه گذشته حدود ۲۷ فرمان و دستور در خصوص محدود ساختن زنان بوده صادر کرده اند.که بر اساس آن زنان و دختران را از مشارکت سیاسی و حتی حقوق اولیه خود مثل تحصیل و کار بازمانده اند.

خواست ما به عنوان زنان و شهروندان افغانستان از جامعه جهانی،سازمان ملل و تمامی نهادهای بین المللی این است که سکوت خود را شکسته و در برابر ظلم های آشکار این گروه  اقدام کنند تا بیش این یک کشور و یک ملت آسیب نبینند.

این زنان معترض متواری از وطن از رییس سازمان ملل در اسلام آباد دو خواست داشتند،که طالبان را در افغانستان به رسمیت نشناسند.

-بیرق سه رنگ افغانستان را امضا نمودند و آرزوی های خویش را روی بیرق نوشتند و آنرا به نماینده سازمان ملل تحویل دادند، تا هرگاه افغانستان از چنگ طالبان آزاد شد، این بیرق را دوباره پس گرفته و با دیگر بیرق ها یک جا بر فراز تپه وزیر اکبر خان به اهتزاز در آورند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز