3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تحریک اسلامی ملی آزادی،طالبان را به نقض سریع حقوق بشری متهم میکند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تحریک اسلامی ملی آزادی افغانستان در اعلامیه ی شکنجه و بازداشت خبرنکاران،فعالین مدنی و نیروهای امنیتی پیش افغانستان را توسط طالبان به جنایت ضد بشری محکوم کرده است.

این تحریک ضد طالبانی به رهبری جنرال عبدالمتین پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان شکل گرفت،که اکثرا جنگجویان آن نظامیان پیشین (کماندوها) هستند.

این تحریک در اعلامیه گفته است،که طالبان با بازداشت های اخیر خود در پایتخت و ولایات ثابت کردند،که حکومت حاکم به عفوه عمومی که اعلان کردند،احترام نداشته فقط در گفتار است و نه در عمل.

در اعلامیه اعلام عفو عمومی از سوی طالبان را عوام فریبی و نقض سریع حقوق بشری گفته است.

این اعلامیه بعد از آن منتشر میشود که طالبان بعضی از منتقدین و فعالان رسانه ی را در کابل بازداشت و شکنجه و از دیر زمانی بدینسو تحت توقف قرار دارند.

این اعلامیه مشخصا از عظیم عظیمی و عماد دوران دو منتقد جوان،نام برده و تاکید کرده است،که این دو شخص بدون کدام جرم به توقیف های نامعلومی منتقل شده است.

این تحریک از سازمان های حقوق بشری و شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد خواسته است،که از اعمال ضد بشری طالبان در افغانستان چشم پوشی نکنند و به جدیت در برابر این گونه رفتار های ضد حقوق بشری اقدام کنند،تا شهروندان افغانستان به همه حقوق اساسی شان دسترسی داشته باشند.

جنرال عبدالمتین سلیمانخیل،رییس این تحریک از طریق پیام به فرحت گفت،که این تحریک پس از آنکه طالبان قدرت سیاسی را در افغانستان عهده دار شد این تحریک از جوانان و سابقه داران نظامی آنهم با مهارت های پیشرفته آغاز به فعالیت کرده است.

آقای سلیمانخیل گفت؛فعالیت های ما مستقلانه و بدون حکایت های سیاسی بوده،و هدف ما استقرار عدالت اجتماعی و شکست حکومت حاکم(طالبان) است.

او افزود،که افراد وابسته به تحریک ملی آزادی بشکل چریکی در تمام ولایات افغانستان فعالیت می‌کنند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان جبهات زیادی نظامی متشکل از فرماندهان و چهره های برجسته حکومت قبلی در افغانستان فعال شده و در برابر طالبان مبارزه می‌کنند.

اما طالبان هیچ گروهی جنگی را در مقابل خودشان در افغانستان نمی پزیرد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز