3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

طالبان:افغان های که در پاکستان دست به اعتراض زده اند هیچ تهدیدی برایشان نیست

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وزارت خارجه ی حکومت حاکم(طالبان) در واکنش به شعار های تعدادی از مهاجران افغان مقیم اسلام آباد گفته است طالبان جان آنان را تضمین میکند.

اعلامیه ی که از سوی این وزارت منتشر شده آمده است؛تعدادی از افغان‌هایی که مدتی است در اسلام آباد پایتخت پاکستان دست به تظاهرات زده و می‌خواهند به خارج از کشور اعزام شوند هیچ گونه خطر متوجه شان نیست.

اعلامیه گفته است؛که این افراد در گفت وگو با برخی از رسانه‌ها گفته اند که گویا جانشان در افغانستان در خطر است،و تازه از افغانستان مهاجرت کرده اند،حقیقت ندارد.

این وزارت معترضان را مهاجران فرصت طلب از وضعیت کنونی دانسته و گفته است که اینها کسانی هستند،که در طی چندین سال در پاکستان زنده گی میکنند.

این‌ وزارت تاکید کرده،که ا.ا.تأمین امنیت هر شهروند را وظیفهٔ دینی و ملی خود می داند،تأکید میکند که افغانستان صرف نظر از هرگونه تعلقات قومی، سمتی و مذهبی، خانهٔ مشترک همه افغان‌ها است و هیچ‌گونه تهدیدی متوجه آنها نیست.

هم‌چنان، شایان ذکر است که اکثر این معترضان افرادی اند که سالهاست در پاکستان زندگی می کنند و اکنون به منظور دریافت پناهندگی اقتصادی، به گونهٔ سودجویانه خود را طوری معرفی می کنند که گویا تازه از افغانستان بیرون شده اند.

در همین حال فیض مسول بر گزاری این اعتراضات به فرحت میگوید:که مدت چهل روز از گرد همایی ما در این آفتاب سوزان می گذرد تاکنون سفیر گماشته شده طالبان در اسلام آباد برای حل مشکل آنان نیامده است.

آقای فیض گفته های وزارت خارجه افغانستان را در خصوص معترضان در اسلام آباد غیر آگاهانه دانسته است.

پس منظر.!

ده‌ها پناهجوی افغان روز دوشنبه ۱۸ اپریل، در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان دست به اعتراض زدند،زنان، کودکان، و مردان پناهجو با پوشیدن کفن که بر آن‌ها با رنگ سرخ نوشته شده «ما‌را بکشید» دست به تظاهرات زدند و از سازمان ملل متحد خواستند که به پرونده‌های پناهجویان رسیدگی کند.

 پیش از فروپاشی «جمهوریت» در اگست ۲۰۲۱، نزدیک به سه میلیون تن از شهروندان افغانستان در پاکستان زندگی می‌کردند و هزاران تن دیگر نیز پس از ۱۵ اگست‌که طالبان بر افغانستان مسلط شدند، به پاکستان گریختند. اما شمار دقیق پناهجویان و مهاجران افغان هنوز روشن نیست.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز