3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

آمریکا:کانگرس از جبهه مقاومت در پنجشیر و شمال حمایت میکند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید:که پیشرفت‌های نظامی جبهه مقاومت دلگرم کننده است و از مخالفان طالبان خواست تا با تسخیر مناطق بیشتر زمینه حمایت بیرونی از مقاومت در افغانستان را فراهم کنند.

او به صدای امریکا گفته است،که جبهه مقاومت در حال پیش رویی در دره پنجشیر و شمال افغانستان هستند.این وضعیت شکننده است،اما این خبر ها دلگرم کننده است،ابراز امیدواری کرده که این آغاز کار باشد.

وی میگوید:برای مخالفان مهم است،اراضی را در کنترول داشته باشند،که طالبان به آن توجه ندارد و کنترول نمیکند.

این برای پیشرفت بسیار مهم است،فکر میکنم شما به ساحه ی عملیاتی نیاز دارید.

بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، در این مصاحبه انکار دستاوردهای نظامی جبهه مقاومت از سوی طالبان را یک حرکت تبلیغاتی توصیف نموده است.

او افزود که تسخیر مناطق بیشتر برای جبهه مقاومت و دیگر مخالفان طالبان، بیشتر از تاثیرگذاری بر افکارعامه و سیاستگذاران بین المللی اهمیت دارد.

بولتون گفت: «در کانگرس حمایت قابل ملاحظه‌ای از جبهه مقاومت وجود دارد.

اما برای افرادی که در آنجا از آنها حمایت می‌کنند، مهم است ببینند که این جبهه واقعا توانایی خود را افزایش داده است.

آنها می‌خواهند مطمین شوند که پول شان به هدر نمی‌رود. کانگرس میلیون‌ها دالر برای اوکراین اختصاص داده است. از این رو، در عمل نشان داده شود که در افغانستان نیز یک مقاومت واقعی وجود دارد.»

او با انتقاد از حکومت بایدن گفت:که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک «اشتباه استراتیژیک» بود و از نظر من، امریکا مطلقاً باید از جبهه مقاومت حمایت کند.

او پیش بینی کرد که احتمالا حکومت‌های بعدی در واشنگتن از مقاومت علیه طالبان پشتیبانی خواهند کرد.

این در حالیست،طالبان بار ها از تضعیف جبهه ی مقاومت در پنجشیر و دیگر ولایت های شمالی سخن گفتند.

تاکنون هیچ خبرنگار داخلی و خارجی از اقتدار طالبان بدینسو افغانستان موفق نشده است،که به ولایت پنجشیر بروند و از جبهات جنگ گزارشی داشته باشند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز