3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

حنیف اتمر: کشتار های مردم ملکی در پنجشیر،تخار و اندراب وحشیانه است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،حنیف اتمر‌ وزیر خارجه ی حکومت فراری افغانستان به ادامه واکنش مقامات پیشین این کشور کشتار های مردم ملکی در پنجشیر،تخار و اندراب را وحشیانه خوانده است.

حمیف اتمر در صفحه ی تویترش نوشته؛هنوز قلب های دردمند مان از اندوه کشتار بی گناهان در کابل، مزار شریف و کندز همی سوخت که خبر غم انگیز قتل وحشیانه هموطنان مظلوم مان از پنجشیر، اندراب و تخار رسید.

او می افزاید،که هیچ هدف سیاسی و یا نظامی و هیچ قانون و یا آیینی این وحشت را روا نمی داند.

این اگر دسیسه بیرونی است و یا درونی و اگر قاتل آن داخلی است یا خارجی مورد نفرت عمیق و انزجار بی پایان مردم افغانستان و جهان قرار دارد.

بی رحمی و قساوت این قاتلین ثابت میسازد که از مردم ما و ازین سرزمین مقدس نیستند.

بهر زبانی که حرف می زنند و بهر لباسی که آراسته اند، از دین و آئین ما نیستند و از هیچ قومی نمایندگی نمی کنند.

آنها قاتلین مردم ما هستند که باید در برابر شان با وحدت کامل و وقار بلند ملی ایستاده شویم.

ما در غم مردم خود شریک هستیم.

او تاکید کرده است،که اگر از پنجشیر هستند یا تخار، از اندراب هستند یا مزار، از لغمان هستند یا کندهار، از بامیان هستند یا فاریاب، از هر جای افغانستان که هستند، ما از همین و با همین مردم هستیم.

این در حالیست،که به تازه گی نوار های ویدیویی توسط جنگجویان طالب منتشر شده است،که آنان خانه‌های مسکونی را در ولایت پنجشیر به آتش کشیدند.

در این اواخر نیروهای حکومت حاکم(طالبان) در ولایت های پنجشیر،اندراب بغلان،و ولایت تخار نوار و تصاویری منتشر کردند،که تعدادی از افراد را بازداشت و سپس آنان را به اتهام همبستگی به حبهه ی مقاومت به رهبری احمد مسعود تیر باران می‌کنند.

با وصف محدودیت های نشراتی به رسانه ها با آنهم نوار و تصاویری که نیروهای امنیتی حکومت حاکم(طالبان) از دستگیری و قتل های بنام جبهه ی مقاومت ثبت می‌کنند بدسترس رسانه های آزاد قرار میگیرد،و منتشر میشود.

اما،دبیح الله مجاهد سخنگوی کل حکومت حاکم(طالبان) کشتار غیر نظامیان را از سوی نظامیان تحت امرشان نمی پزیرد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز