3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

طالبان،در ولسوالی دره ی پنجشیر مردم محل را به اتهام وابسته گی به جبهه ی مقاومت لت کوب کردند

طالبان،در ولسوالی دره ی پنجشیر مردم محل را به اتهام وابسته گی به جبهه ی مقاومت لت کوب کردند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،طالبان در ولایت پنجشیر تعدادی از باشنده گان دره ی این ولایت را بازداشت کرده و به اتهام وابسته گی با جبهه ی مقاومت لت کوب کردند.

نوار ویدیویی که در رسانه های اجتماعی بازتاب یافته است،نشان می‌دهد که گروهی از جنگجویان طالب دستان چند تن را که لباس های محلی برتن دارند بسته کرده و آنان را با قنداغ سلاح دست داشته اش بشدت لت و کوب میکند.

صبغت الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت ملی نیز با رشته تویتی گفته است،که گروه طالبان، امروز و پس از شکست های سنگین و تلفات زیاد، دست به بازداشت های گسترده زده و آنان را شکنجه کرده است.

او تاکید کرده است،که مردم غیر نظامی ولسوالی دره‌‌‌ی پنجشیر که هیچ ارتباطی با جبهه نداشته اند مورد شکنجه قرار گرفته است.

همچنان امروز نیز تصاویری اجساد در چرخبال های نیروهای حکومت حاکم(طالبان) در رسانه های اجتماعی منتشر شده که گفته میشود این اجساد از ولایت پنجشیر به ولایت کندهار منتقل شده است.

این موضوع را از طریق پیام واتسپ با انعام الله سمنگانی در میان گذاشتیم تا واکنش داشته باشند،بما  پاسخ داده گفت این موضوع ارزش واکنش را ندارد.

طالبان،در حدود ده ماه قبل بر اریکه قدرت در افغانستان تکیه زد،اما جبهه ی بنام مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود پسر ارشد قهرمان ملی احمدشاه مسعود شکل گرفت.

بیشترین افراد این جبهه نظامیان پیشین حکومت فراری افغانستان هستند،که خود را در برابر حکومت حاکم(طالبان) یکه تاز مبارزه نظامی حساب میکنند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز