3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تاجکستان از خاک افغانستان مورد حملات موشکی قرار گرفت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع از پرتاب چندین موشک بالای همسایه ی شمالی افغانستان (تاجکستان) از خاک اینکشور خبر داده است.

منبع بدلیل افشا نشدن نامش به فرحت میگوید:چاشت امروز شنبه ساحات مرزی تاجکستان از ولسوالی خواجه غار ولایت تخار مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

بگفته ی منبع، موشک ها در یک عراده موتر نوع سراچه در منطقه “قفلاطون” نزدیکی مرز تاجیکستان آماده و بالای خاک آن کشور شلیک شده است.

منبع می افزاید،پس از شلیک موشک ها از خاک افغانستان نیروهای مرزی تاجکستان منطقه را زیر آتش بار گلوله گرفته و مهاجمان موفق به فرار شده اند.

در همین حال منبع دیگر به فرحت میگوید:7 BM1 از ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار که بسوی مرز تاجکستان پرتاب شده،یکی آن به دریای آمو و 6 فیر آن به خاک تاجکستان اصابت کرده است.

تاکنون از تلفات موشک ها و هدف قرار دادن ساحه ی مسکونی در خاک افغانستان از سوی نیروهای مرزی تاجکستانی جزیاتی در دسترس نیست.

این دومین باریست که همسایه گان شمالی افغانستان از خاک این کشور مورد حملات موشکی قرار میگیرد.

چندی قبل نیز ساحات مرزی بین ازبیکستان و افغانستان شاهد حمله ی مشابه ی بوده است،که مسولیت آنرا گروهی داعش بر عهده گرفته،اما حملات موشکی امروز بالای تاجکستان را فرد یا گروهی مسولیت نگرفته است.

این در حالیست،که حکومت حاکم(طالبان) بار ها تاکید کردند،که به هیچ گروهی اجازه نخواهند داد تا از خاک این کشور،کشوری دیگری مورد حملات نظامی مخرب قرار بگیرد.

تاکنون دولت حاکم در افغانستان در این مورد ابراز نظر نکرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز