3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

اعتراض مهاجران افغان در پاکستان به بیست روز رسید

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،عدم همکاری سازمان ملل متحد در پاکستان پای مهاجران افغانستان را به خیابان های اسلام آباد کشیده است.

گروهی از افغان‌ها که پس از سقوط جمهوریت به دلایل مختلف افغانستان را ترک کرده اند،مدعی هستند که دفتر‌(UNHCR) آنها را با دادن یک برگه تماس مدت هشت ماه است فریب می‌دهند.

یکی از معترضان بدلیل افشا نشدن نامش به فرحت میگوید:که در حدود پنج سال قبل به هندوستان سفر داشته و در (UNHCR) مقیم دهلی خود و فامیل اش را ثبت نموده بود،اما دوباره به افغانستان برگشته و برگه های سازمان ملل مقیم هند را در همان زمان به آن اداره تسلیم داده است.

وی می افزاید،که حالا نظر به مشکلات امنیتی دوباره به پاکستان مهاجرت کرده،اما سازمان ملل متحد آنها را بدلیل اینکه قبلا در هندوستان ثبت شده بود را دوباره نمی پزیرد.

او تاکید میکند،که افغان‌ها در این کشور بی سرنوشت هستند،و سازمان ملل نیز بگونه سیاسی با آنان برخورد میکند،درحالیکه این اداره باید بی طرف باشد،اما بشکلی از اشکال طرف واقع شده است.

این اعتراض در حدود بیست روز پیش توسط کتله ی از مهاجران مقیم اسلام آباد آغاز شد، امروز مسول کمیته مرکزی این اعتراضات از سوی افراد نا معلوم مسموم شده است.

استاد فیض که مسولیت برگزاری این اعتراض را برعهده دارد بعد از یک سخنرانی مسموم و به بیمارستان منتقل شده است.

معترض دیگر نیز میگوید؛که سازمان ملل آنان را با دادن یک برگه ی عادی مدت هشت ماه است که منتظر تلفون آن اداره گذاشته است،اما تاکنون به آنان تلفون نکرده است.

آنان بعد دیگر اعتراض شانرا کمک های جامعه ی جهانی به مهاجران افغان در پاکستان میگویند؛که تاکنون هیچ کمکی به مهاجران از سوی سازمان های امداد رسانی صورت نگرفته است.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز