3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سیدمخدوم رحین خطاب به اشرف غنی:برمگرد بوم شوم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،چهره های پیشین دولتی و اعضای مجلس نماینده گان قبلی در واکنش به گفته های اشرف غنی در پیام عیدی اش وی را خاین ترین فاسد ترین و … سیاستمدار در تاریخ این کشور خطاب کرده اند.

اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیامی به مناسبت عید هشدار داد،که افغانستان در یک مرحله خطرناک تاریخ قرار دارد.

وی گفته است که انحصار قدرت وضعیت را وخیم تر خواهد کرد،بر همدیگر پذیری تاکید کرده است.

در همین حال سیاسیون ‌‌و چهره های شناخته شده ی افغانستان این پیام عیدی اشرف غنی را به انتقاد گرفتند و وی را به خیانت ملی متهم کرده است.

سید مخدوم رحین وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ افغانستان نوشته است؛

برمگرد بوم شوم.!

آن کردی از گناه که چون یادت آید آن
رویت سیاه گردد و تیره شود ضمیر

سید مخدوم رهین خطاب به اشرف غنی نوشته است:در تاریخ کهنسال ما، رهبران و زعمای مختلف داشته ایم، دادگر و ستمگر، دانا و نادان، دلسوز به حال مردم و بی اعتنا به حال مردم، صادق و خاین، شجاع و بزدل، فدا کار و نفس پرور، اما هر قدر این تاریخ رنگین را ورق بزنی و بی طرفانه داوری کنی، پلید ترین، ابله ترین، منافق ترین، مکار ترین، خاین ترین ، بی شرافت ترین، سخیف ترین، فرومایه ترین، فاشیست ترین و بزدل و ترسو ترین و متقلب ترین مانند خودت را نمی یابی.

تو ملتی را به خاک سیاه نشاندی، تو غرور ملتی آزاده را شکستی، تو وقار و عزت و اعتماد به نفس توده های با مناعت و معصوم ما را به خاک مالیدی. تو که با دست بیگانگان بر ما تحمیل شده بودی، آن سرزمین مقدس را با دست ناپاکت به صد ها گناه آلودی. تاریخ به رویت تف می اندازد. کاش از مادر نمی زادی.
سعدی بزرگ فرموده بود:
زنان باردار ای مرد هشیار
اگر وقت ولادت مار زایند
ازان بهتر به نزدیک خردمند
که فرزندان نا هموار زایند
تو « فرزند ناهموار » به مادر خیانت کردی، به مادر وطن، به نام میهن.
برمگرد ای سیه روی ترین. برمگرد ای بوم شوم که نفرین پروردگار بر تو باد. نفرین ابدی آفریدگار بر تو ابلیس باد به فحوای ان علیک لعنتی الی یوم الدین.
بر مگرد، ای مظهر خیانت و رزیلت.
ترا می گویم اشرف غنی !

– عارف رحمانی، نماینده سابق مجلس در صحفه توئیترش نوشته است که اشرف غنی یکی از بی‌حیاترین، متوهم ترین و فاسدترین سیاست مداران تاریخ ماست.

آقای رحمانی در واکنش به پیام عیدی اشرف غنی، رئیس جمهور فراری می گوید: “مصیبتی که در هفت سال زمامداری و فرار زبونانه این رجاله معتصب به کشور رسید در تاریخ کم سابقه است”.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشته،که غنی نهادهای سیاسی را ویران کرد، اما خم به ابرو نیاورد از ملت عذرخواهی نکرد و تازه از طرح نجات سخن می‌گوید.

دولت افغانستان به رهبری اشرف غنی، رییس جمهوراین کشور پس از دو دهه سقوط کرد و طالبان روز یکشنبه ۲۴ اسد، اعلام کرد که تمامی مناطق کشور تحت کنترل «امارت اسلامی» قرار گرفته است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز