3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سرگئی لاوروف: آدولف هیتلر منشا یهودی دارد

به‌ گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،اسرائیل روز دوشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را به دلیل ادعای اینکه آدولف هیتلر منشا یهودی دارد، مورد انتقاد قرار داد و گفت که این یک دروغ “نابخشودنی” بود که وحشت هولوکاست نازی ها را تحقیر کرد.

وزارت خارجه اسرائیل در پیامی مبنی بر وخامت شدید روابط با مسکو،سفیر روسیه را احضار کرد و خواستار عذرخواهی شد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در بیانیه ای گفت: «این گونه دروغ ها برای متهم کردن خود یهودیان به وحشتناک ترین جنایات تاریخ است که علیه آنها انجام شده است».

وی افزود: استفاده یهودیان از هولوکاست برای اهداف سیاسی باید فورا متوقف شود.

لاوروف روز یکشنبه در تلویزیون ایتالیا این ادعا را مطرح کرد که از او پرسیده شد که چرا روسیه می‌گوید اگر رئیس‌جمهور این کشور، ولودیمیر زلنسکی، یهودی است، باید اوکراین را «از هویت‌زدایی» کند.

لاوروف که از طریق یک مترجم ایتالیایی صحبت می کرد به کانال Rete 4 گفت: “وقتی می گویند “این چه نوع نازی سازی است اگر ما یهودی هستیم”، خوب من فکر می کنم که هیتلر نیز ریشه یهودی داشته است، بنابراین هیچ معنایی ندارد.”

وی افزود: مدت‌هاست که از مردم خردمند یهود می‌شنویم که می‌گویند بزرگترین ضد یهود، خود یهودیان هستند.

دنی دایان، رئیس یادبود اسرائیل به یاد شش میلیون یهودی کشته شده در هولوکاست، دانی دایان، گفت: اظهارات وزیر خارجه ی روسیه “توهین و ضربه سختی به قربانیان نازیسم واقعی” است.

دایان که در رادیو کان صحبت می کرد، گفت که لاوروف “یک تئوری توطئه ضد یهود را بدون هیچ مبنای واقعی” منتشر می کند.

هویت یکی از پدربزرگ‌های هیتلر مشخص نیست، اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که هرگز با هیچ مدرکی تأیید نشده است، مبنی بر اینکه او ممکن است یهودی بوده باشد.

سفارت روسیه در اسراییل یا لاوروف در مسکو پاسخی فوری برای اظهارنظر در این باره دریافت نکرد.

کیف سخنان لاوروف را محکوم کرد و گفت «اظهارات شنیع» او برای زلنسکی، اسرائیل، اوکراین و یهودیان توهین آمیز بود.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز