3385C971-4552-44E0-837A-11BBAC582229

شهر کابل امشب چهره ی جنگی بخود گرفته است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شهروندان شهر کابل با ابراز نگرانی میگویند:که پس از اعلام عید از سوی دادگاه عالی اداره حاکم در نواحی مختلف شهر کابل فیرهای سبک و سنگین آرامش آنانرا بر هم زده است.

پس از آنکه دادگاه فردا یکشنبه را عید سعید فطر اعلام کرد به ادامه آن شهر کابل چهره جنگی را بخود اختیار کرد،که باعث نگرانی بیشتر شهر نشینان گردیده است.

شهروندان نواحی ۹،۴،۱۲ و ۱۵ شهر کابل از جمله نقاطی است که به فرحت از شلیک سلاح های سبک و سنگین خبر داده اند.

نگرانی شهروندان:

– میترسم خود کفانی ها را بعد از فیر ها شروع نکن بخدا طفل هایم از خواب پریدن هر کدام میلرزند از ترس،او بدبخت های وحشی شما را به شادیانه بازی چی.!

– صدای پیکا بگوش میرسد بسیار وحشت است.!

– بسیار وحشت است تمام اطفال ما از خواب شیرین بیدار شده و وحشت زنده پرسان میکنند که پدر جان چی خبر است.؟ برشان گفتم شادیانه عیدی از طرف امارت است.

خواستیم نظر مسولان امنیتی کابل را در خصوص این وضعیت داشته باشیم متاسفانه حاضر نشدند،اما سخنگوی فرماندهی پولیس در تویتی نوشته که تعدادی باشنده گلن شهر کابل دست به فیرهای هوایی زده است.

وی تاکید میکند،که نیروهای آنان از فرماندهی هدایت گرفتند تا متخلفین را بازداشت و به کیفر اعمالشان برساند.

این در حالیست،که وزارت داخله ی حکومت حاکم در کابل با نشر اعلامیه ی گفته است،که به‌منظور آرامش ذهنی و تامین امنیت روانی مردم و جلوگیری از هرج و مرج نظم عامه، فیرهای هوایی،خرید و فروش اسلحه پلاستیکی به‌گونه مطلق ممنوع است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز