3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سازمان ملل:انفجار امروز در کابل،ضربه دردناک دیگری به مردم افغانستان است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان حمله شنیع امروز بر نمازگزاران در ولایت کابل را محکوم کرده است.

رامیز الکبروف معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشردوستانه برای افغانستان،حمله شنیع بعدازظهر امروز جمعه که نمازگزاران یک خانقا را در دارالامان کابل هدف گرفت،ابراز تاسف می کند.

براساس گزارش های اولیه، انفجاری در مسجد خلیفه صاحب در منطقه دارالامان در غرب کابل رخ داد و به سقف آن آسیب وارد کرد که به نمازگزاران فرو رفت.

بیمارستان‌های نزدیک‌ محل آمار تلفات بسیار بالاتری را گزارش کرده‌اند که گفته می‌شود ده‌ها کشته و زخمی از جمله بسیاری از کودکان گزارش شده‌اند.

آقای الکبروف گفت: “انفجار امروز که در آخرین جمعه هفته ماه مبارک رمضان رخ می دهد، ضربه دردناک دیگری به مردم افغانستان است که همچنان در معرض ناامنی و خشونت بی وقفه قرار دارند.

من مجدداً تأکید می‌کنم که هدایت حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله مساجد، بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی اکیداً ممنوع است.

این در حالیست که روز گذشته،دو  انفجار پیهم دو  موتر‌ مسافر بری را در مزارشریف مرکز ولایت بلخ،هدف قرار داد که در آن دست کم 9 نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

آقای الکبروف به همه طرف ها یادآوری می کند که به طور کامل به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر پایبند باشند و خواهان پاسخگویی در قبال جنایات مرتکب شده باشند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز