CCE62126-DA6B-4700-B9B5-275012C64ECC

یک نهاد خیریه آلمانی برای ۵۰۰ خانواده در شمال کابل بسته های کمکی توزیع کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک نهاد خیریه ی کشور المان برای ۵۰۰ خانواده نیازمند بسته های مواد خام غذایی در شمال کابل توزیع کرد،و روند کمک دهی آنان به نیازمندان هر هفته ادامه دارد.

بهیر احمدی،که این برنامه تحت پوشش خبری داشته میگوید:
کمیته آلمان برای اطفال افغان به ۵۰۰ خانواده نیازمند بسته‌های مواد غذایی شامل آرد،برنج،روغن،چای،بوره و خرما میشود توزیع کرد.

این برنامه روز چهار شنبه ( ۷ثور) در ولسوالی شکر دره ولایت کابل تطبیق شده است.

محمد عالم شهاب مسول این برنامه گفت:که کمک‌های این نهاد هفته وار از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد و این کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود،در بخش صحی تعلیم و تربیه نیز پروژه‌هایی را تطبیق کرده‌اند که تاکنون ۲۳ مکتب در افغانستان ساخته شده و همچنان پرورشگاه و کلینک‌های صحی از سوی این کمیته ساخته شده است.

او افزود به دلیل اینکه وضعیت اقتصادی مردم در افغانستان خراب است کمیته آلمان برای اطفال افغان برنامه مساعدت و توزیع کمک‌های شان را آغاز کرده است.

رییس کمیته آلمان برای اطفال افغان گفت: ما تصمیم گرفتیم که در کنار فعالیت‌های صحی و تعلیمی، در شرایط کنونی به مردم افغانستان کمک‌ کنیم که این کمک‌ها به صورت هفته وار برای شهروندان توزیع می‌شود.

او اضافه میکند،بعد از بررسی و سروی افراد مستحق و نیازمند، ایتام و بیوه‌زنان شناسایی شده و بعد از آن شامل پروسه دریافت کمک‌ها می‌شود.

نهاد های کمک رسانی در افغانستان بعد از سقوط جمهوریت برای جلوگیری از فقر و پیشگیری از حوادث ناگوار بشری بیشتر فعالیت میکنند.

بهیر احمدی

فرحت نیوز