3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده با نرخ سالانه 1.4 درصد در سه ماه گذشته کاهش یافته است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رییس جمهور بایدن روز پنجشنبه به طرح مالیاتی پیشنهادی سناتور ریک اسکات (R-Fla.) در واکنش به کاهش تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه اول ضربه خنجر زد.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند،بر اساس داده‌هایی که روز پنجشنبه توسط دفتر تحلیل اقتصادی منتشر شد، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده با نرخ سالانه 1.4 درصد در طول سه ماه اول سال 2022 کاهش یافته است.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «ما باید به پیشرفت خود ادامه دهیم – کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌های کارگر، ایجاد مشاغل بیشتر در آمریکا، و ایجاد مشاغل با درآمد خوب که می‌توانید خانواده‌ای از طبقه متوسط را در آنها پرورش دهید.»

جو بایدن

“جمهوری خواهان کنگره، به رهبری سناتور اسکات، معتقدند راه مبارزه با این چالش های جهانی افزایش مالیات بر خانواده های طبقه متوسط، از جمله نیمی از صاحبان مشاغل کوچک است،من رویکرد متفاوتی دارم.”

کاخ سفید قبلاً اسکات، رئیس مبارزات انتخاباتی جمهوری‌خواهان سنا را برای طرح مالیاتی پیشنهادی‌اش دنبال کرده و تاکید کرده است که جنبه‌های آن مالیات‌ را بر آمریکایی‌های طبقه متوسط و کم‌درآمد افزایش می‌دهد.

ساختمان کنگره آمریکا

همچنین جمهوری خواهان کنگره را به طرح اسکات گره زده است، اگرچه بسیاری از پیشنهاد او فاصله گرفته اند.

اسکات روز پنجشنبه در پاسخ گفت: «رئیس‌جمهور بیانیه‌ای ناامیدانه درباره طرح من برای نجات آمریکا صادر کرد» و افزود که بایدن «به وضوح در مورد طرح من وسواس دارد».

بایدن در بیانیه خود گفت برآورد رشد سه ماهه گذشته “متأثر از عوامل فنی” بود و به چالش هایی از جمله همه گیری کووید-19، حمله روسیه به اوکراین و تورم جهانی اشاره کرد.

بایدن اقتصاد ایالات متحده را «مقاومت در برابر چالش‌های تاریخی» خواند و از افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده، سرمایه‌گذاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مسکونی حمایت کرد.

بایدن همچنین از کنگره خواست تا لایحه نوآوری دو حزبی را برای او ارسال کند که هدف آن تقویت زنجیره تامین ایالات متحده است.

و او از کنگره خواست قانونی را تصویب کند که شامل مفاد دستور کار او (Build Back Better)است که در سال گذشته در سنا متوقف شد، از جمله کاهش هزینه داروهای تجویزی و هزینه قبوض آب و برق.

او گفت که قانون نباید مالیات افرادی را که کمتر از 400000 دالر در سال درآمد دارد، افزایش دهد، تعهدی که رئیس جمهور بارها داده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز