finalizing-lapis-lazuli-route-agreement-between-afghanistan-turkmenistan-az-tr-and-georgia-main

رئیس جمهور اوکراین با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا دیدار کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که برای سفری وارد اوکراین شده اند، دیدار کرد.

زلنسکی در ابتدای این مذاکرات بر اهمیت سفر مقامات بلندپایه آمریکایی به کیف در این برهه حساس و مهم برای دولت اوکراین تاکید کرد.

او از کمک بی سابقه ایالات متحده به اوکراین قدردانی کرده میگوید:من می خواهم از رئیس جمهور بایدن شخصا و به نمایندگی از کل مردم اوکراین به خاطر رهبری او در حمایت از اوکراین و موضع شفاف شخصی اش تشکر کنم.

صفحه ی رسمی رییس جمهور اوکراین نوشته؛رئیس‌جمهور اوکراین با هیئت آمریکایی اولویت‌های کنونی این کشور متخاصم – کمک‌های دفاعی، تقویت تحریم‌ها علیه روسیه، حمایت مالی از اوکراین و تضمین‌های امنیتی را بررسی کرد.

رئیس جمهور افزود، که حمایت دفاعی 3.4 میلیارد دلاری که قبلاً توسط ایالات متحده ارائه شده است، بزرگترین کمک به تقویت قابلیت های دفاعی اوکراین است.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که این کمک در حال حاضر به رساندن قابلیت های دفاعی اوکراین به سطح کیفی جدیدی کمک می کند، که برای مدافعان ما که از میهن خود در خط مقدم دفاع می کنند بسیار مهم است.

President of Ukraine met with the Secretary of State and Secretary of Defense of the United States of America

توجه ویژه ی به سیاست تحریم ها شد که باید بیشتر تقویت شود و به عنصر مهم تأثیرگذاری بر متجاوز تبدیل شود.

ولودیمیر زلنسکی با ارائه طرح اقدام برای تقویت تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه که توسط یرماک مک‌فال تهیه شده است، گفت: “ما درک می‌کنیم که گام‌های بعدی در این مسیر باید چه باشد. و روی حمایت شرکای خود حساب می‌کنیم.”

گروه تخصصی بین المللی رئیس جمهور اوکراین با بحث در مورد راه های افزایش حمایت مالی از اوکراین، هم برای ارتقای اقتصاد و هم برای بازسازی بیشتر کشورمان، بر اهمیت گسترش فرصت های دسترسی کالاهای اوکراینی به بازار آمریکا تاکید کرد.

طرفین همچنین در مورد روند صلح و چشم انداز تقویت ائتلاف ضد جنگ گفتگو کردند.

زلنسکی تاکید کرد که اوکراین آمریکا را به عنوان رهبر در میان ضامنان آینده امنیت کشورمان می بیند.

 

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز