3385C971-4552-44E0-837A-11BBAC582229

عبدالروف کودک بلخی از چنگ آدم ربایان آزاد شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،عبدالروف کودکی بلخی که در حدود دو سال پیش از مربوطات شهر مزار شریف توسط افراد نامعلوم ربوده شده بود امروز به خانواده اش تسلیم داده شد.

ریاست ع استخبارات اداره ی حاکم/کابل در رشته تویتی گفته است؛در ارتباط به قضیه اختطاف عبدالروف کودک بلخی تعدادی از رباینده گان را نیز بازداشت کرده و تعدادی هم حین فرار کشته شده است.

بگفته ی این اداره،پلان های زیادی از گروه آدم ربایان با دریافت این رویداد خنثی شده و تعدادی دیگر افرادی که ربوده شده بودند آزاد شدند.

اما تصاویری از بازداشت کننده گان و دیگر افراد آزاد شده ارایه نکرده است.

پس منظر.!

عبدالرووف 9 ساله، دهم عقرب سال ۱۳۹۹ خورشیدی از مسیر مکتب در شهر مزارشریف ربوده شد. یک ماه پس از ربوده شدن وی، اعتراضات مبنی بر بی‌توجهی حکومت در نقاط مختلف شهر مزارشریف، بندر حیرتان و آقینه در فاریاب آغاز شد و معترضین بارها مسیر بندر حیرتان و آقینه را بستند اما این اعتراضات نتیجه‌ای نداشت.

پس از آن خانواده و اقارب عبدالرووف درب مقام ولایت بلخ خیمه تحصن برپا کردند که طی نه ماه برپایی این خیمه، حکومت محلی بلخ، رییس‌جمهور، امرالله صالح معاون رییس‌جمهور وقت و ریاست امنیت ملی در کابل در دیدار با پدر عبدالرووف وعده‌ی رهایی او را دادند اما این وعده‌ها با گذشت ماه‌ها نتیجه‌ای در پی نداشت.

آدم ربایان در بدل رهایی عبدالرووف، دو میلیون دالر امریکایی خواسته‌ بودند، و بارها با فرستادن نوارهای تصویری و صوتی از شکنجه‌ی او، هشدار دادند که اگر این مبلغ را نفرستند، وی را خواهند کشت.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز