BBE730BB-B1B6-4B1F-8BD3-DEB2B2C0DCEB

روز گذشته افغانستان در پنج ولایت شاهد انفجارهای خونین بود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،روز گذشته افغانستان شاهد خونین ترین حملات در یکروز بوده،که بیشترین قربانیان آن افراد ملکی هستند،و بی سابقه ترین رویدادهای تروریستی در یک سال گذشته نیز می باشد.

دیروز پنج انفجار در شهرهای کابل،مزارشریف،کندز، ننگرهار و همچنان در مربوطات ولایت فاریاب رخ داده است،که خونبارترین آن حمله بالای مسجدی قدیمی شعیان در شهر مزارشریف ولایت بلخ بود.انفجار در مسجد شیعیان در مزار شریف ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

همچنان انفجار یک ماین کنار جاده هنگام عبور یک واسطه کاستر حامل کارکنان تخنیکی قول اردوی کندز در ساحه ی سر دوره شهر کندز که در اثر آن اچهار تن آنان کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

به همین ترتیب،دراثر وقوع انفجار یک ماین کنار جاده هنگام عبور رنجر طالبان در مربوطات ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شش طالب کشته شدند.

در نتیجه دو انفجار یکی در نزدیکی مکتب تلاش دانش و دیگری در سرک کمپنی شهر کابل پایتخت افغانستان که رسانه ها اجازه پوشش آنرا نیافتند طالبان در یک نوار ویدیویی زخمی شدن دو تن را تاید کردند.

منابع از به وقوع پیوستن یک انفجار در مربوطات ولایت فاریاب رخ داده اما جزیاتی بیشتر از آن در اختیار رسانه قرار نگرفته است.

حملات شهر مزارشریف بالای عبادت گاه شعیان و انفجار واسطه حامل طالبان را گروه افراطی داعش مسولیت گرفته است.

خلیل مینوی

فرحت نیوز