09FA4349-0681-467D-9D52-43D28DDA5A8A

بسم الله وطن دوست مسول رادیو صدای ملت در کندهار دوباره بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به ادامه خشونت ها و تهدیدات علیه خبرنکاران بسم وطن دوست مسول رادیو صدای ملت در ولایت کندهار از سوی نیروهای استخباراتی آن ولایت بازداشت شد.

منابع محلی به فرحت میگوید:حوالی ساعت ۱۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه بسم وطن دوست از سوی رییس استخبارات اداره محلی حاکم به آن اداره خواسته شده و پس از حضور در آن اداره وی را تحت توقیف گرفته است.

امنیت ملی: مسؤول رادیو صدای ملت، در تلاش سقوط کندهار به دست طالبان بود ‏
آقای وطن دوست به تازه گی تصمیم فعالیت مجدد رادیوی خود (صدای ملت) را داشت که از سوی اداره استخبارات دوباره به نظارت خانه منتقل شده است.

قابل ذکر است،که چندی قبل آقای وطن دوست نیز از سوی استخبارات در حدود ده روز در قید آن اداره بوده و به تازه گی از بند آزاد شده بود.

تاکنون مراجع رسمی دولتی بازداشت آقای وطن دوست را تاید نکرده است.

در همین حال،صمیم فروغ فیضی سخنگوی نهاد رسانه افغانستان از افزایش بازداشت و تهدیدات علیه خبرنگاران ابراز نگرانی میکند.و میگوید:در این اواخر بازداشت خودسرانه خبرنگاران از سوی طالبان افزایش یافته است.

اقای فیضی،به فرحت گفته است؛که بازداشت خودسرانه و تهدیدات خبرنگاران از سوی حکومت حاکم در افغانستان بی پیشنه بود،و قابل تحمل نهاد های حامی رسانه ها نمی باشد.

وی به دفاع از خبرنگاران میگوید:هیچ گاهی خبرنگار و رسانه ها طرف واقع نشده که خلاف پالیسی دولت بوده و باشد طبق قانون رسانه های همگانی عمل میکنند.

وی برای جلوگیری از خشونت ها علیه خبرنگاران خواستار جدی ایجاد کمیسیون تخطی رسانه ها از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ شده است.

این در حالیست،که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی کل اداره حاکم و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ چهارشنبه دوم فبروری (۱۳ دلو) در نشستی در کابل گفته بود؛”قانون رسانه‌های همگانی افغانستان قابل اجرا بوده،و کمیسیون تخطی رسانه‌ها و کمیسیون مشترک رسانه‌ها و حکومت ایجاد خواهد شد.”

اما تاکنون از ایجاد آن کمیسیون خبری نیست.

پاسون

فرحت نیوز