8677F82E-1A67-4522-BFBA-CB70D0ECF1B6

تیم همبستگی زنان با ابراز غمشریکی حمله در غرب کابل را نکوهش کردند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تیم اتحاد و همبستگی زنان افغانستان در واکنش به حمله ی تروریستی روز گذشته در غرب کابل با شعاری«شعیه بودن جرم نیست ما را به جرم مذهب نکشید» اعتراض کردند.

این تیم زنان خود جوش با وجود محدودیت های وضع شده از سوی دولت حاکم در کابل با آنهم صدای اعتراضی شانرا بلند کردند و از مسولان خواهان پیگیری عاملان این حملات شدند.

تیم همبستگی زنان که نوار های ویدیویی به فرحت نیوز فرستاده میگویند:غم شما غم ماست!جرم ما چیست.؟به چه جرمی کشته میشویم.؟یکی را هزاره گفته می کشید دیگری را سنی گفته آخر تا چه وقت نسل کشی؟

آنان در اعتراض غمشریکی با خانواده های قربانیان حمله روز گذشته تاکید میکنند،که در مکتب انفجار،در مسجد انفجار تا چی وقت این وضعیت ادامه دارد؟ چرا ما را به بهانه های گوناگون می کشید.؟

آنان از گروهی مشخص تروریستی در پیام های شان نام نبرده است.

حملات تروریستی روز گذشته در دو نهاد تعلیمی (مرکز آموزشی ممتاز و مکتب عبدالرحیم شهید) با اعتراضات تندی شهروندان،مقامات فعلی و گذشته افغانستان و جهان مواجه شده است.

در این حمله که یونسف در اولین بررسی های شان بشکل نکوهش به آن،منتشر کرده است،۹ کودک کشته و دستکم ۵۰ تن زخمی گفته است.

تاکنون فرد یا گروهی مسولیت این رویداد را بر عهده نگرفته،اما حملات به مکان های تعلیمی بخصوص در غرب کابل از سال ها بدینسو ادامه داشته و پدیده ی نو نبوده،همواره مسولیت حملات را داعش عهده دار شده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز