598D91F1-9EBD-426D-9A11-AF7192782387

غرب کابل گواه سه انفجار پیهم آنهم خونین بالای دانش آموزان بود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پیش از چاشت امروز سه شنبه سه انفجار پیهم خونین در غرب کابل دانش اموزان یک مکتب را هدف قرار داده که دها تن در آن کشته و زخمی شدند.

نسیم امیری یک گواه رویداد به فرحت میگوید:سه انفجار که یکی آن انتحار کننده بوده حین خروج دانش اموزان از مکتب خودش را در بین آنان در در ورودی مکتب عبدالرحیم شهید منفجر کرده است.

بگفه ی آقای امیری،دو انفجار دیگر در صحن مکتب صورت گرفته که در نتیجه آن چهار دانش آموز کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند،در همین حال نافع تکور سخنگوی وزارت داخله ی دولت حاکم وقوع انفجار در مکتب عبدالرحیم شهید را به فرحت تاید میکند،اما از آمار دقیق و نوعیت انفجار ها چیزی نمیگوید.

گزارشات تاید ناشده نیز می رساند که همزمان مرکز آموزشی ممتاز در غرب کابل مورد حمله بم دستی قرار گرفته است،از جزیات آن اطلاع بیشتر در دسترس نیست.

در همین حال،غم دیده گان رویداد که به بیمارستان رفته اند،از برخورد نادرست نیروهای امنیتی(طالبان) شکایت دارند،که به آنان اجازه اهدای خون به زخمی های نزدیکان شان داده نمی‌شود.

این مکتب در ساحه ی نقاش مربوط به حوزه هژده هم امنیتی در ساحه ی دشت برچی در غرب کابل که عمدتا هزاره ی شعبه نشین است موقعیت دارد.

این حمله،رویدادی تازه ی نیست،بلکه غرب کابل همواره با چنین رویدادهای خونین از افراد ملکی را شاهد بوده است.که گروه داعش مسولیت حملات گذشته آموزشگاه ها که این محل شعیه نشین را بر عهده گرفته است،اما این انفجار را تاکنون فرد یا گروه بر عهده نگرفته است.

خبرنگاران به محل رویداد اجازه تصویر برداری نیافته و از سوی مسولان امنیتی محل مانع گزارش مستند شدند.حتی اینکه تعدادی از خبرنگار بازداشت شده است.

 

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز