0BFFDA5F-5F90-46E2-9914-86C6A1F02F82

مردی در چهارراهی دهمزنگ کابل خودش را پیش چشم پسرش آتش زد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نوار ویدیویی که در رسانه های اجتماعی دست بدست میشود،نشان میدهد که یک مرد خودش را در چهار راهی دهمزنگ/کابل به آتش کشیده است.

بگفته ی گواهان رویداد،حوالی ساعت۰۶:۳۰ بامداد یک مرد در پیش چشمان پسر چهار ساله اش در چهار راهی دهمزنگ کابل با پاشیدن تیل پطرول به بدنش خود را آتش زده و قسمت های زیادی بدنش سوخته است.

شعله ور شدن اتش سوزی این مرد توسط مردم محل مهار شده و از مرگ نجات یافته است.

افغانستان،پس فروپاشی جمهوریت با مشکلات و چالش های اقتصادی و اجتماعی روبرو شده است.با به قدرت رسیدن طالبان در این کشور،فقر،بیکاری بیداد میکند،که حتی مردم جانشان را فراموش کرده اند.

بنا بر آخرین گزارش سازمان ملل متحد، خط فقر در افغانستان تا نیمه سال ۲۰۲۲، ۹۸ درصد مردم این کشور را شامل خواهد شد.

آزادی نوشته:کَنی وگناراجا، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه آژانس توسعه ملل متحد میگوید:تولید ناخالص داخلی افغانستان بر اساس شدت بحران و میزان همکاری‌های بین‌المللی در سال مالی بعدی که از ماه میزان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، بین ۳.۶ تا ۱۳.۲ درصد کاهش می‌یابد.

این در حالی است که تولید ناخالص داخلی این کشور طی دو سال گذشته ۴ درصد بوده است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه تصرف افغانستان توسط طالبان ، ۲۰ سال پیشرفت اقتصادی ثابت در این کشور را در معرض خطر قرار داده، درباره «فاجعه انسانی و توسعه‌ای» در افغانستان هشدار داده شده است.

بی‌ثباتی سیاسی، ذخایر بلوکه‌شده خارجی، سیستم مالی عمومی فروپاشیده، از بین رفتن بانک‌های داخلی و تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹، از جمله عوامل هستند که وضعیت اقتصادی افغانستان را تحت تاثیر جدی قرار داده‌اند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز