07E695E5-83DD-4A69-8332-7D6F3632E593

یونما:ما در مورد حملات پاکستان در خاک افغانستان تحقیق می‌کنیم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یوناما حمله ی روز گذشته ی جنگنده های پاکستانی به افغانستان را متاثر کننده دانسته و در مورد حقایق موضوع تحقیق میکند.

یونما گفته است؛عمیقاً از گزارش های تلفات غیرنظامیان،زنان و کودکان که در نتیجه حملات هوایی شب گذشته در ولایات خوست و کنر صورت گرفته است نگران است.

این نهاد بین المللی تاکید میکند،که یوناما در تلاش است تا حقایق را در محل نشان دهد و میزان تلفات را تأیید کند.

این در حالیست،که شب گذشته جنگنده های پاکستان بالای بخش های شرقی و جنوبی افغانستان که همه افراد ملکی هستند،بمباران کرده است.

کنر در شرف و خوست در جنوب دو ولایتی است،که مورد حملات هوایی پاکستان قرار گرفته،در نتیجه آن در جنوب ۴۰ تن کشته و زخمی شدند،همین طور در شرق افغانستان نیز افراد ملکی کشته و زخمی شدند،که تاکنون تعدادی دقیق کشته و زخمی شده گان مشخص نیست.

حکومت برحال افغانستان این حملات را بالای مهاجران وزیرستان شمالی که از پاکستان به افغانستان مهاجر شدند،تاید می‌کنند که همه افراد ملکی در آن کشته و زخمی شده است،اما قوت های نظامی پاکستان هدف حملات شانرا مرکز تحریک طالبان پاکستان در آن سوی مرز گفته است.

تحرکات نظامی پاکستان بر خاک افغانستان رویداد جدید نیست،اما نسبت به حملات دیگر آن کشور خونین ترین حملات بر غیر نظامیان بوده که با واکنش های روبرو شده است.

وزارت خارجه ی سر پرست افغانستان روز گذشته سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و طی نامه ی رسمی به مقامات آن کشور از وضعیت پیش آمده ابراز نگرانی کرده است.

این حملات در حالی انجام میشود،که هفته ی گذشته طالبان پاکستانی در وزیرستان شمالی در یک حمله چریکی هشت سرباز ارتش پاکستان را کشتند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز