D774B5C5-683D-4956-9D65-ADEAED363741

149000 شهروند عادی اسرائیلی دارای مجوز برای نگهداری سلاح هستند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دیروز Arab48 گزارش داد که اسرائیل به دنبال افزایش تعداد اسرائیلی هایی است که در خیابان ها در سراسر کشور اسلحه حمل می کنند.

وب سایت خبری عربی با گزارش مقامات اسرائیلی اعلام کرد که تعداد اسرائیلی هایی که برای مجوز تسلیحات درخواست می کنند به شدت افزایش یافته است.

Police officers inspect at the scene after a shooting in Tel Aviv, Israel on 7 April 2022. [Stringer - Anadolu Agency]

به گزارش رادیو تلویزیون عمومی اسرائیل، کان نفتالی بنت، نخست وزیر، به عمر بارلوو وزیر امنیت داخلی دستور داده است تا امکان افزایش تعداد اسرائیلی هایی را که مجوز حمل سلاح در اسرائیل دارند، بررسی کند.

پیشنهاد کرد که پولیس شرایط مربوط به اعطای مجوز حمل سلاح توسط مردم را تسهیل کند.

تایمز اسرائیل گزارش داد که یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل گفته است که تعداد درخواست‌های مجوز تسلیحات افزایش بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است.

آمارهای گزارش شده توسط رسانه های اسرائیلی نشان می دهد که 149000 اسرائیلی دارای مجوز برای نگهداری سلاح هستند و از 20 مارچ 2022 تاکنون 6652 درخواست برای مجوز تسلیحات ثبت شده است.

در 30 مارچ،بنت اعلام کرد که هر سربازی که آموزش مقدماتی رزمی داشته باشد، آخر هفته ها سلاح های خود را با خود به خانه خواهد برد.

بنت گفت: “شهروندان اسرائیل چه انتظاری می توانند داشته باشند؟ هوشیار باشید. هر کسی مجوز سلاح دارد، اکنون زمان حمل آن است.”

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز