E8366DB5-B53F-43CB-95A5-BFEB8E7BB307

قاچاق چوب چهار تراش در نورستان افزایش یافته است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،منابع از قاچاق درختان از قبل اره شده (چهار تراش) از ولسوالی نورگرام ولایت نورستان در شرق افغانستان خبر می‌دهند.

شهروندان ولسوالی نورگرام به فرحت میگوید:افراد ناشناس شب همگام از نقاط مختلف این ولسوالی جنگلات از قبل اره شده را که از آن برای چهار تراش استفاده میشود بشکل غیر قانونی با موترهای تناژبلند منتقل میکنند.

آنان میگوید؛که نه تنها چوب چهار تراش بلکه بسیاری از معادن قیمتی دیگر بشکل غیر قانونی در این ولایت قاچاق میشود.و بیشتر از گذشته این کار غیر قانونی اوج گرفته است.

باشنده گان ولسوالی نورگرام با انتقاد از عدم توجه مسولان محلی میگویند؛در ابتدای رژیم طالبان مقامات نظامی و ملکی در قبال قاچاق جنگلات و سایر معادن توجه جدی داشتند،اما اکنون توجه ندارد.

آنان اضافه میکنند،که ساحه ی مذکور تحت حاکمیت طالبان قرار داشته اما توجه به توقف قاچاق جنگلات و دیگر معادن قیمتی که در کل نورستان ادامه دارد نمیکند.

ولسول و فرمانده پولیس آن ولسوالی از قاچاق شب هنگام جنگلات و حفر معادن دیگر در جریان هستند،اما خود شانرا بی خبر میگیرند،در همین حال والی ولایت نورستان قاچاق و حفر معادن را در این ولایت تاید میکند.

والی نورستان از بر خورد جدی با قاچاق چیان و افرادیکه بشکل غیر قانونی اموال بیت المال را استفاده میکند خبر می‌دهد.

شهروندان نورگرام به گفته های والی بی باور هستند،تاکید میکنند که جلوگیری از قاچاق جنگلات و معادن مثل والیان رژیم پیشین در حد حرف باقیست عملکرد و هیچ توجه نخواهد بود،آنان دلیل بی باوری شانرا عدم هماهنگی ادارات در این ولایت عنوان میکنند.

فرحت نیوز