F5A3CCF4-A673-4C17-8163-0B29E2CA396B

دو مستنطق تقلبی در آمریکا،که با استخبارات پاکستان همدست است بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ایالات متحده دو مستنطق تقلبی که با اداره استخبارات پاکستان دست دارد،را بازداشت کرده است.

حیدرعلی که روز چهارشنبه ششم اپریل در واشنگتن به اتهام این که خود را مقام امنیت حکومت فدرال امریکا معرفی کرده و تلاش داشت به ادارهٔ خدمات امنیت سری دسترسی پیدا کند، گفته است که با استخبارات پاکستان ارتباط دارد.

ادارهٔ خدمات امنیت سری مسوول فراهم آوری امنیت رییس جمهور ایالات متحده است.

صدای آمریکا نوشته است:سارنوال فدرال امروز هفتم اپریل (۱۸ حمل) به قاضی یک محکمه ضمن ابراز این مطلب گفت که حیدری علی ۳۵ ساله را از بند رها نکند.

حیدر علی با مردی دیگری، آرین طاهرزاده ۴۰ ساله خود را مستنطقین وزارت امنیت داخلی امریکا معرفی کرده بودند.

این دو نفر همچنان متهم اند که برای دسترسی به ادارهٔ خدمات سری به اعضای این اداره، به شمول یک عضو تیم امنیتی جیل بایدن، بانوی نخست امریکا، التفات پرمنفعت فراهم کرده بودند.

جاشوا روتستین، معاون سارنوال وزارت عدلیه امریکا به محکمه گفت که در سال ۲۰۱۹ فقط چند ماه پیش از آن که این دو نفر در یک اپارتمان واشنگتن تحت پوشش مقامات امنیتی به فعالیت آغاز کنند، علی حیدر به پاکستان، ترکیه، ایران و قطر سفر کرده و چندین بار از دوحه،‌ پایتخت قطر نیز به گونهٔ ترانزیت عبور کرده بود.

وزارت عدلیهٔ امریکا با این قضیه‌ به گونهٔ مسلهٔ امنیت ملی نه بلکه به طور یک قضیهٔ جنایی برخورد می‌کند.

ادارهٔ خدمات سری گفته است که تمام کارمندان این اداره که در این قضیه شامل اند از حاضری به کار منع شده و دسترسی آنان به تاسیسات، تجهیزات و سیستم‌های این اداره قطع شده است.

این دو مرد که هردو شهروندان امریکا اند، در یک بلاکی در واشنگتن زیست داشتند که در آن چندین کارمند امنیتی فدرال نیز زندگی می‌کردند.

آنان برخی از کارمندان امنیتی فدرال را با نشان دادن یونیفورم و اسناد شان متقاعد ساخته بودند که مستنطقین ویژهٔ امنیت داخلی امریکا اند.

تا به حال انگیزهٔ این کار متهمین واضح نشده است، اما آنان یک نفر دیگر را جذب کرده و به او وظیفه داده بودند تا در مورد فردی که به وزارت دفاع و جامعهٔ استخباراتی امریکا حمایت فراهم می‌کند، معلومات جمع‌آوری کند.

بر اساس اسناد تهیه شده، طاهر زاده به چندین عضو ادارهٔ خدمات سری و کارمندان وزارت امنیت داخلی امریکا اپارتمان‌های را به گونهٔ رایگان فراهم کرده بود که کرایهٔ ماهانه‌ٔ آن به چهار هزار دالر می‌رسید.

او همچنان به آنان آیفون، سیستم‌های نظارت،‌ تلویزیون و متعلقات نیروهای امنیتی را فراهم کرده بود.

طاهره زاده در یک زمان به یکی از کارمندان تیم امنیتی همسر رییس جمهور امریکا، تفنگی را تحفه داده بود که ۲۰۰۰ دالر ارزش داشت و به همسر او نیز تحایفی اهدا کرده بود.

علی و طاهر زاده به یک فقرهٔ جعل هویت مظنون شناخته شده اند که در صورت محکوم شدن تا مدت سه سال زندانی خواهند شد.

اما معاون سارنوال وزات عدلیه به محکمه گفته است که امکان دارد این افراد به دسیسه‌سازی متهم شوند؛ جرمی که می‌تواند آنان را تا مدت پنج سال زندانی کند.