3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

عمران خان تا رسیدن نخست وزیر جدید به سمت خود باقی خواهد ماند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،در بیانیه رئیس جمهور پاکستان که دقایق اخیر امروز یکشنبه ۰۴ اپریل منتشر شد آمده است،که عمران خان تا رسیدن نخست وزیر موقت در سمت خود باقی و به مسئولیت خود عمل خواهد کرد.

قرار بود روز گذشته طرح عدم اعتماد به عمران خان رای گیری شود، اما معاون رئیس مجلس شورای ملی این طرح را رد کرد و آن را مغایر قانون اساسی دانست.

پس از رد قطعنامه، عمران خان در خطاب به ملت از رئیس جمهور پاکستان خواست تا مجلس ملی را منحل کند و پس از آن، رئیس جمهور عارف علوی، مجلس ملی را منحل کرد.

بعداً بخش کابینه ابلاغیه ای صادر کرد که بر اساس آن عمران خان پس از انحلال شورای ملی توسط رئیس جمهور به موجب بند 1 ماده 58 قانون اساسی، دیگر نخست وزیر نیست.

اما اکنون بیانیه‌ای از توییتر رئیس‌جمهور پاکستان منتشر شده است که بر اساس آن عمران خان تا زمان انتصاب نخست‌وزیر موقت در سمت نخست‌وزیری باقی خواهد ماند.

در بیانیه رئیس جمهور پاکستان آمده است که بر اساس ماده ۲۲۴ الف- (۴) قانون اساسی، عمران خان تا زمان ورود نخست وزیر موقت به وظایف خود به عنوان نخست وزیر عمل خواهد کرد.

پیش از این، شهباز گل، رهبر حزب تحریک انصاف نیز در بیانیه‌ای گفته بود که عمران خان مسئولیت‌های خود را طبق ماده ۲۲۴ الف- (۴) قانون اساسی تا رسیدن نخست‌وزیر موقت انجام خواهد داد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز