349716D4-5367-49F9-A2C1-C0018652D574

سه کارمند یک رسانه خصوصی در کندهار باز داشت شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به ادامه ی محدودیت ها و دستگیری روزنامه نگاران منابع محلی ولایت کندهار در جنوب افغانستان از یورش افراد وابسته به استخبارات طالبان بالای یک رسانه ی خصوصی و دستگیری سه کارمند ان خبر داده است.

دیروز نیروهای استخبارات «امارت اسلامی» با یورش به ساختمان رادیو ملت ژغ(صدای ملت) در کنددهار، دروازه این رادیو را بستند و فرید علیزی، مسؤل بخش خبر، رحیم‌الله نوری، تهیه کننده و محمود مهربان مسؤل بخش تخنیک این رادیو را با خود بردند.

ظاهرا این اقدام بخاطر نشر موسیقی از این رادیو صورت گرفته است.

روز گذشته استخبارات ولایت کندهار به مسؤلان رسانه‌های محلی هشدار داده بودند که در صورت متوقف نکردن نشر موسیقی، با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

به رسانه های دیگر این ولایت نیز هشدار داده است.

این در حالیست،که روز گذشته نهاد های مدافع از حقوق خبرنگاران روز گذشته با نشر اعلامیه ی گفته بود،که میرویس اتل، مدیر خبر رادیو «زما» در کندهار و سرور هاشمی خبرنگار رادیو «سلام وطندار» را طالبان در کابل بازداشت کردند.

نهاد های مدافع از حقوق خبرنگاران، تاکید می‌کنند،که ادامه روند بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان خلاف قانون رسانه‌های همگانی بوده که پیش از این از سوی امارت اسلامی نیز تائید و قابل اجرا اعلام شده بود.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز