86C4C602-E09E-4D99-8FF8-D89B797CD8F3

بری: اجازه ندادن کارمندان دولت به‌خاطر ریش تلاشی است برای بدنام سازی طالبان

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،اسد بری، فعال رسانه‌یی طالبان با انتقاد بر عملکرد وزارت امر بالمعروف حکومت سر پرست انتقاد کرده است.

آقای بری در توییتی نگاشته است،که آیا در تاریخ اسلام کسی به‌خاطر نداشتن ریش مجازات شده است؟

او افزوده: «اجازه ندادن کارمندان دولت به‌خاطر ریش تلاشی است برای بدنام سازی طالبان.»

سخنان این فعال رسانه‌یی طالبان با موجی از استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی حامیان طالبان نیز روبرو شده است.

قاری عبدالستان سعید در تویتی نیز از پیام آقای بری استقبال کرده گفته است؛اصولا یکبار اشتباه و دو بار تکران آن انتخاب و یک عمل قصدی شمرده میشود.

در افغانستان هیچ حزب یا سازمانی دوبار به قدرت نرسیده است بجز ما(طالبان).اگر اشتباهات گذشته تکرار شود سخت ملامت می شویم.

این واکنش های درون حکومتی در حالی به رسانه های درز میکند،که در این اواخر اداره امربالمعروف حکومت سرپرست افغانستان با وضعی قوانینی نگرانی شهروندان افغانستان را بر انگیخته است.

امروز دو شنبه کارمندان وزارت امر بالمعروف برای کارمندان و مراجعین اداره امور که کلا نداشتند اجازه داخل شدن نداده و برای آنهایکه ریش نداشتند،گفته است که مسلمان نیستید که ریش ندارید.

بعد از اداره امور امروز گروپی از امر بالمعروف به کارمندان وزارت امورخارجه که ریش شان کمتر از یک قبضه است اجازه ورود به داخل وزارت خارجه را ندادند و اعلان نمودند که عدم اطاعت از دساتیر اداره امربالمعروف باعث انفکاک وظیفوی آنان می‌شود.

خواستیم نظر عاکف مهاجر سخنگوی وزارت امربالمعروف را در خصوص بر خورد همکارانشان با کارمندان دو اداره مهم دولتی داشته باشیم متاسفانه حاضر به پاسخ نشدند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز