D25E5206-591D-4481-AD7A-64E86F7774E7

جوبایدن رییس جمهور آمریکا با وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رسانه های غربی گزارش دادند،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در لهستان به سر می‌برد، قرار است با ایراد یک سخنرانی کلیدی از «دنیای آزاد» بخواهد حمایت خود از اوکراین را در حالی که جنگ روسیه علیه این کشور اروپای شرقی وارد دومین ماه خود می‌شود، افزایش دهد.

حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین در 24 فبروری، توانایی ناتو و غرب را برای اتحاد آزمایش کرده است.

با این وجود، بایدن به لهستان، متحد ناتو، از کمک به ایالات متحده در احتمال حمله روسیه اطمینان داد و در عین حال از پذیرش میلیون ها پناهنده از اوکراین جنگ زده توسط این کشور تمجید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز دیدار کرده است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع روز شنبه در ورشو، پایتخت لهستان، در اولین گفتگوی حضوری خود با مقامات ارشد اوکراینی از زمان آغاز تهاجم روسیه اعلام کرد که بعداً او یک سخنرانی مهم برای “مسئول دانستن روسیه برای جنگ وحشیانه اش و دفاع از آینده ای که ریشه در اصول دموکراتیک دارد” ایراد خواهد کرد.

بایدن همچنین به دنبال این بود که به لهستان اطمینان دهد.

ایالات متحده در برابر هرگونه حمله روسیه دفاع خواهد کرد و او اذعان کرد که متحد ناتو بار بحران پناهجویان را از جنگ در همسایه اوکراین بر دوش می‌کشد. در حالی که دو رهبر در مورد اهداف مشترک برای پایان دادن به تهاجم روسیه به اوکراین بحث می کردند، بایدن به آندری دودا، رئیس جمهور لهستان گفت: «آزادی شما از آن ماست».

فرماندهی منطقه کیف گفت:که نیروهای روسیه اسلاووتیچ، شهری نزدیک به مرز بلاروس را که کارگران نیروگاه هسته ای چرنوبیل در آن نزدیکی زندگی می کنند،تصرف کردند. با این حال، مهاجمان با مقاومت غیرنظامیان مواجه شدند و مجبور به انفجار شدند.

نارنجک برای متفرق کردن معترضانی که پرچم بزرگ اوکراین را به اهتزاز درآوردند و در میدان شهر فریاد زدند “شکوه بر اوکراین”.

چیرنی حیف شهری در شمال اوکراین، بیم آن دارد که ماریوپل بعدی شود. این شهر که توسط نیروهای روسی محاصره شده است، دائماً بمباران و گلوله باران می شود و غذا و آب آشامیدنی کم می شود.

بگقته ی منابع،راه های خروج از چرنیهیو به طور سیستماتیک قطع می شود – یک پل اصلی روز چهارشنبه بمباران شد و یک پل عابر پیاده با گلوله باران روز جمعه غیرقابل عبور شد.

شهردار این شهر روز شنبه گفت:که تا کنون حدود 200 غیرنظامی کشته شده اند.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که مسکو به هوا و توپخانه بی‌رویه متکی است.

بمباران به جای خطر عملیات زمینی در مقیاس بزرگ. این ارزیابی گفت:که این استراتژی به روسیه کمک می کند تا تلفات قابل توجه خود را به حداقل برساند و همچنین روحیه نیروهای مدافع را تضعیف کند.

در همین حال، خطوط نبرد در نزدیکی پایتخت کیف برای هفته‌ها یخ زده و دو ستون زرهی اصلی روسیه در شمال غرب و شرق شهر گیر کرده‌اند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز