F6186D2E-DF8C-46F1-ADB3-BE1733C7B7FF

سازمان ملل در کابل از محدودیت های تازه به دانشجویان دختر از سوی طالبان ابراز تاسف کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وزارت تعلیم و تربیه ی حکومت سر پرست افغانستان که روز گذشته از آغاز سال تعلیمی خبر داده بود امروز به دختران دانش آموز اجازه رفتن به مکتب را ندادند.

اعلامیه ی که از سوی وزارت تعلیم و تربیه منتشر شده آمده است،که دروس دانش آموزان بالاتر از صنوف ششم تا امر ثانی معطل شده است.

این اعلامیه می افزاید،هر زمانی که جامعه به شریعت اسلامی فرهنگ و کلتور آماده شد،بعد از تصمیم رهبری حکومت لیسه های دخترانه دوباره فعال خواهد شد.

در همین حال،حامدکرزی رییس جمهور باز نشسته ی افغانستان نیز از این تصمیم حکومت سر پرست ابراز تاسف کرده از طالبان خواسته است که برای یک افغانستان آباد و مترقی،که آرزوی همه افغان هاست مکاتب دخترانه را باز و به دانشجویان اجازه آموزش را بدهند.

این مقام ارشد پیشین میگوید:این طرح بیگانه هاست که میخواهند افغانستان محتاج و افغانستان را زیر دست خود داشته باشند.وی خطاب به مسولان حکومت سر پرست میگوید:بزودی مکاتب دانشجویان دخترانه را باز کنند.

این عملکرد حکومت نه تنها که واکنش مقامات دولت پیشن را بر انگیخته است،خانواده های دانشجویان دختر نیز از این تصمیم حکومت ابراز نا رضایتی میکند.

نوار ویدیویی که از دانشجویان دختر در حال ریختن اشک با لباس های مکتب در رسانه ها منتشر شد واکنش های تند کاربران اجتماعی را بر انگیخته و حکومت را به خفه کردن علم و دانش متهم می‌کنند.

در همین حال،سازمان ملل متحد در افغانستان از اعلامیه گزارش شده امروز طالبان مبنی بر تمدید بیشتر ممنوعیت نامحدود برای دانش آموزان دختر بالای صنف ششم برای بازگشت به مدرسه ابراز تأسف می کند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز